Mercedes-Benz GenH2 Truck překonal hranici 1000 kilometrů na jednu nádrž kapalného vodíku
Společnost Daimler Truck úspěšně předvedla, že technologie palivových článků na vodík je správným řešením pro dekarbonizaci flexibilní a náročné dálkové nákladní silniční dopravy. Pro veřejnou silniční dopravu registrovaný prototyp Mercedes-Benz GenH2 Truck ujel v rámci akce Daimler Truck #HydrogenRecordRun vzdálenost 1047 km na jedno naplnění palivových nádrží kapalným vodíkem.
Vozidlo poháněné systémem palivových článků cellcentric a vybavené systémem nádrží na kapalný vodík se vydalo na rekordní jízdu v pondělí 25. září odpoledne od zákaznického centra divize nákladních vozidel Mercedes-Benz ve Wörthu nad Rýnem a dokončilo ji v úterý 26. září ráno v Berlíně. Nákladní vozidlo absolvovalo jízdu plně naložené, tedy s celkovou hmotností 40 tun, a za reálných podmínek, aniž by za jízdy vypouštělo emise CO2. Rekordní jízdu se zaplombovanými palivovými nádržemi a kontrolami stavu ujetých kilometrů ověřila nezávislá organizace TÜV Rheinland a potvrdila ji ve své inspekční zprávě.
Z Porýní-Falce až do Berlína
Rainer Müller-Finkeldei, vedoucí produktového vývoje v divizi Mercedes-Benz Trucks, vyslal nákladní vozidlo na vodík na rekordní jízdu z Wörthu nad Rýnem společně s Petrou Dick-Waltherovou, státní tajemnicí pro hospodářství spolkové země Porýní-Falc, a před zástupci mezinárodních médií uvedl: „Dnešní den je velkolepý! Z Porýní-Falce vyjíždí nákladní vozidlo s pohonem na vodík až do Berlína. Jsme hrdí na to, že tak zásadní inovace přichází z Porýní-Falce a byla vyvíjena a testována v našem areálu ve Wörthu. To svědčí o inovačních schopnostech našeho výrobního závodu. Věříme, že tato inovace trvale změní obor nákladní dopravy. Dosáhli jsme tím milníku na cestě k transformaci a dekarbonizaci dopravního sektoru – díky novým technologiím. Jízda prototypu GenH2 Truck z Porýní-Falce do Berlína ukazuje, že tento cíl máme na dosah.“
Po úspěšné rekordní jízdě přejel s nákladním vozidlem cílovou čáru v ulici In den Ministergärten v městské části Berlín-Mitte Andreas Gorbach, člen představenstva společnosti Daimler Truck AG odpovědný za techniku nákladních vozidel: „Chceme-li dekarbonizovat nákladní dopravu, potřebujeme technologie elektrického pohonu napájené jak ze sad akumulátorů, tak z palivových článků na vodík. Ideální oblastí pro použití nákladních vozidel s palivovými články jsou flexibilní a náročně přepravní úkoly v dálkové dopravě. Překonáním hranice 1000 kilometrů na jedno naplnění palivových nádrží jsme nyní působivým způsobem dokázali, že vodík má pro nákladní vozidla velmi slibné perspektivy. Současně jsme výrazně pokročili v přípravách prototypu pro sériovou výrobu. Naše dnešní rekordní jízda má také připomenout, že pro dekarbonizaci nákladní dopravy potřebujeme kromě správných technologií pohonu ještě další dva faktory: infrastrukturu pro zelené energie a konkurenceschopné náklady oproti konvenčním vozidlům.“
Pohonné médium z obnovitelných zdrojů
Před jízdou byl kapalný vodík do nádrží vozidla Mercedes-Benz GenH2 Truck načerpán z plnicí stanice společnosti Daimler Truck v jejím vývojovém a zkušebním centru ve Wörthu. Společností Air Liquide dodávaný vodík pochází z obnovitelných zdrojů, protože byl vyroben z biometanu s průkazem původu. Kapalný vodík, hluboce zchlazený na -253 stupňů Celsia, byl naplněn do dvou palivových nádrží schopných pojmout 40 kg paliva a uložených po stranách podvozku. Díky mimořádně dobré izolaci palivových nádrží vozidla může být vodík uchováván při potřebné teplotě po dostatečně dlouhou dobu bez aktivního chlazení. Obě palivové nádrže byly před zahájením rekordní jízdy #HydrogenRecordRun zaplombovány organizací TÜV Rheinland.
Daimler Truck při vývoji vodíkových pohonů dlouhodobě upřednostňuje kapalný vodík. V porovnání s plynným vodíkem má tento nosič energie v kapalném skupenství výrazně vyšší hustotu energie na jednotku objemu. Díky tomu lze přepravovat větší množství vodíku, což výrazně prodlužuje dojezd a umožňuje výkonnost vozidla, která je porovnatelná s konvenčními nákladními vozidly na naftu.
Daimler Truck se jako jeden z největších výrobců užitkových vozidel na světě zavázal k plnění Pařížské dohody o klimatu. Cílem je nabízet na klíčových globálních trzích (Evropa, USA, Japonsko) nejpozději od roku 2039 pouze nová nákladní vozidla s klimaticky neutrálním provozem. Nákladní vozidla s akumulátorovým elektrickým pohonem jsou správnou volbou pro rozvážkovou dopravu i pro dálkovou dopravu s pravidelným provozem na plánovaných trasách s vhodnými vzdálenostmi a možnostmi nabíjení. Vodíkové pohony mohou být lepším řešením především pro velmi flexibilní a mimořádně náročné úkoly v těžké nákladní dopravě a v dálkové dopravě. Pro úspěšný přechod na bezemisní technologie je kromě toho rozhodující dostupnost příslušné infrastruktury spolu s dostatečným množstvím zelené elektrické energie a zeleného vodíku. Společnost Daimler Truck je přesvědčena o tom, že rychlé a nákladově optimalizované pokrytí této spotřeby energie je možné pouze pomocí obou technologií.
O společnosti
Daimler Truck Holding AG (Daimler Truck) je jedním z největších globálních výrobců užitkových vozidel s více než 40 hlavními výrobními závody na celém světě a více než 100 000 zaměstnanci. Zakladatelé společnosti Daimler Truck položili před 125 lety svými nákladními vozidly a autobusy základní kámen moderního dopravního průmyslu. Její cíl se dodnes nezměnil: Daimler Truck pracuje pro všechny, kdo uvádějí svět do pohybu. Jeho zákazníci umožňují lidem mobilitu a převážejí zboží spolehlivě, včas a bezpečně do cíle. Daimler Truck jim poskytuje technologie, produkty a služby, které k tomu potřebují. To platí i pro transformaci na jízdu s neutrální bilancí emisí CO2. Společnost chce dovést trvale udržitelnou dopravu k úspěchu na základě hlubokých technických znalostí a s ohledem na požadavky zákazníků.
Obchodní aktivity společnosti Daimler Truck jsou rozděleny do pěti vykazovaných segmentů: Trucks North America (TN) se značkami nákladních vozidel Freightliner a Western Star a značkou školních autobusů Thomas Built Buses. Trucks Asia (TA) se značkami užitkových vozidel FUSO, BharatBenz a RIZON. Mercedes-Benz (MB) se stejnojmennou značkou nákladních vozidel. Daimler Buses (DB) s autobusy značek Mercedes-Benz a Setra. Pátý segment tvoří nový poskytovatel finančních služeb Daimler Truck Financial Services (DTFS).
Produktová paleta v segmentech nákladních vozidel zahrnuje lehká, středně těžká a těžká nákladní vozidla pro dálkovou i rozvážkovou dopravu, stavebnictví, speciální vozidla, která nalézají uplatnění především v komunální oblasti, a průmyslové motory. Do produktové palety v autobusovém segmentu patří městské, školní, dálkové a zájezdové autobusy i autobusové podvozky. Kromě prodeje nových a použitých užitkových vozidel nabízí společnost také poprodejní služby a řešení v oblasti konektivity.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!