Další krok k dekarbonizaci dodavatelského řetězce: první objednávka zelené oceli
Společnost Scania učinila velký krok k dekarbonizaci svého dodavatelského řetězce tím, že zadala svoji první objednávku zelené oceli. Na základě dohody historického významu bude firma H2 Green Steel dodávat udržitelný materiál na výrobu nákladních vozidel značky Scania.
Počáteční kontrakt s H2 Green Steel poskytne Scanii udržitelně vyráběnou ocel, což jí umožní učinit další významný krok ke snížení klimatické stopy. Výroba bude zahájena v novém závodě firmy H2 Green Steel v městečku Boden v severním Švédsku v roce 2025. Dodávky udržitelného materiálu se plánují na rok 2027.
Dalekosáhlá dohoda je klíčovým prvkem ambiciózní strategie společnosti Scania, jejímž cílem je eliminovat největší zdroje uhlíkových emisí z výrobních materiálů s největší karbonovou stopou a baterií. Cílem této strategie je, aby Scania do roku 2030 postupně vyřadila hlavní zdroje emisí CO2 ze svého dodavatelského řetězce a ve výrobě používala 100 % zelené oceli, 100 % zelených baterií, 100 % zeleného hliníku a 100 % zelené litiny.*
Dalším důležitým aspektem tohoto úsilí je partnerství Scanie v uskupení First Movers Coalition, které povzbuzuje firmy, aby zvýšily nízkouhlíkové nákupy v oblastech, které je obtížné dekarbonizovat. Nová smlouva pomůže společnosti Scania splnit její závazek vůči koalici nakoupit významný objem zelené oceli. Na výrobu nákladního automobilu se spotřebují asi čtyři tuny oceli, takže použití její zelené varianty má jasný potenciál pozitivního dopadu na klima.
„S touto první objednávkou u našeho strategického partnera H2 Green Steel pokračujeme na naší cestě směrem k minimalizaci dopadu našeho dodavatelského řetězce na klima,“ podotýká Anders Williamsson, výkonný viceprezident a ředitel pro výzkum, vývoj a nákup ve společnosti Scania.
„Scania je jedním z našich největších podporovatelů. Nejen tím, že sama poptává zelenou ocel, ale také jako jeden z prvních kapitálových investorů. Její podpora a partnerství při vytváření naší nabídky výrazně přispěly k utváření strategie, s níž chceme cílit na zákazníky. Scania je průkopníkem v oblasti udržitelnosti a jako první ve svém sektoru si stanovila vědecky podložené cíle v souladu s Pařížskou dohodou. Všichni naši progresivní budoucí zákazníci nyní postupují stejně,“ doplňuje Mark Bula, obchodní ředitel Boden Steel ve společnosti H2 Green Steel.
*Strategie a cíle dekarbonizace dodavatelského řetězce zpočátku zahrnují výrobu společnosti Scania v Evropě, ale postupně se rozšíří i na její výrobu v Číně a Latinské Americe.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!