Multifunkční nosiče pro těžkou práci

Ve švýcarském výrobním závodu v Burgdorfu, který patří do skupiny AEBI Schmidt, se vyrábějí podvozky a pracovní vozidla řady MT (Multipurpose Transporter), tedy víceúčelové nosiče nářadí, které ve své třídě nabízejí nejlepší užitné vlastnosti.

AEBI nabízí dva modely nosičů, a to MT 760 a 770, které se vyrábějí jako komerční podvozky N2G či speciální stroje kategorie SS.

Komunální siláci

Oba nosiče mají pod kapotou silný dieselový motor VM od koncernu FPT, konkrétně šestiválcový čtyřapůllitr s výkonem 115 kW (156 k) disponujícím točivým momentem 500 Nm již od 1100 ot/min. Motor splňuje nejpřísnější emisní normu EURO6E

Pro oba modely je stejná šestistupňová převodovka a pohon 4 x 4 s redukční převodovkou. Šestý rychlostní stupeň má zásadní vliv na celkovou spotřebu pohonných hmot. Základem koncepce všech modelů je šroubovaný žebřinový rám, tuhé nápravy, listové pružiny, tlumiče a stabilizátory.

Vozy jsou konstruovány pro agregaci komunálního nářadí, přičemž nabízejí největší užitečné zatížení, ať už pro posypový materiál, vodu na zkrápění nebo převoz nákladu o vysoké hmotnosti; zkrátka jsou určené na těžkou práci.

Funkční výbava

Kabina může být dvou nebo třímístná s lavicí pro spolujezdce. Palubní deska zahrnuje instrumentální panel s velkým barevným a přehledným displejem. Na něm může obsluha okamžitě odečítat všechny údaje o provozu vozidla včetně motorové diagnostiky poskytující všechna data s případnými chybovými hlášeními. Je na uživateli, kterým hodnotám dává přednost a přednastaví si je na displeji. Všechna světla včetně pracovních jsou typu LED.

Další změny prodělal u všech modelů hydraulický systém a jeho ovládání. Rozvody jsou nyní umístěné převážně v trubkách. Ergonomické ovládání na středovém panelu se vrací k smart AEBI joysticku, jímž se řídí přes elektroniku hydraulický systém včetně přiřazování pohonu 4 x 4, redukcí a uzávěrky diferenciálu.

Místo klasického napětí již systémem putují informace, které nepodléhají proudovým rázům, což je prakticky nesmrtelné řešení. Díku tomu je možné hydrauliku a funkce joysticku do jisté míry také naprogramovat.*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2023)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down