Všestranný komunální nosič nástaveb Durso Multimobil X

V loňském roce přišla na trh firma SIMED s dalším vozidlem z produkce italské společnosti Durso Srl. Jednalo se o typ Durso Multimobil X s motorem Kohler, který doplnil tehdy již zavedený model Multimobil s pohonným agregátem Perkins.

Letos totiž došlo k ukončení výroby verze Multimobil s motorem Perkins. Na trhu jej plně nahradil právě Multimobil X. Jednoduchá a robustní konstrukce zůstává, interiér kabiny však dostal novou, modernější a ergonomičtější tvář. I verze vozu Durso Multimobil X je stále návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších organizací, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Bez elektroniky, s DPF filtrem

Dlouhá léta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví značnou poruchovostí, a tím pádem velice drahým servisem.

Nosiče Durso Multimobil X se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový přeplňovaný dieselmotor Kohler o objemu 2500 cm3 s filtrem pevných částic, který disponuje vyšším výkonem než jeho předchůdce. Výkon agregátu Kohler činí 75 k, točivý moment 300 Nm při 1500 ot. je jedním z nejvyšších v této kategorii vozidel. Brzdový systém je již vybavený funkcí ABS a EBD.

Vozidlo je i nadále homologované v kategorii SS-samojízdný pracovní stroj s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění skupiny B. Novinkou letošního roku je také homologace pro celkovou hmotnost 5,5 t – také v kategorii SS-samojízdný pracovní stroj.

Široká nabídka nástaveb

Výkonnějším motorem však výhody vozu Durso Multimobil X nekončí, nýbrž začínají. Zapínání pohonu 4 x 4 a redukční převodovky opět neřídí žádná elektronika, ale vše zajišťují mechanické páky s lanovody. Čelní a zadní nástavby ovládá obsluha s pomocí multifunkčního joysticku s ergonomickým uspořádáním všech prvků. Posuvná sedačka ve spolupráci s dlouhými listovými pery zaručuje velice vysoký jízdní komfort bez „natřásání“, který kvitují a potvrzují samotní zákazníci.

Durso Multimobil X se dodává ve dvou základních rozvorech (2420 a 2900 mm). Zadní nápravu lze dodat s jednoduchou montáží nebo dvoumontáží, kterou ocení především zákazníci, kteří jsou zvyklí na provoz se staršími typy vozidel Multicar.

Univerzální nosič nářadí Multimobil X je možné osadit standardním třístranným sklápěčem, pro potřeby svozu kontejnerů jednoramenným hákovým nosičem, popřípadě dvouramenným nosičem vanových kontejnerů. Všechny tyto verze umožňují agregaci zimních a letních nástaveb pro celoroční údržbu komunikací jako jsou například klasické sypače vozovek, dvoukomorové sypače s možností zkrápění solankou, cisternové kropící nástavby, cisternové nástavby s vysokotlakým mycím agregátem pro možnost odstraňování plevele horkou vodou, tak i nástavby pro odvoz odpadů. Na přední zvedací upínací desku potom lze agregovat sněhové radlice, válcové zametače, mycí lišty, popřípadě stále populárnější kropící ramena pro zálivku záhonů, travnatých pásů či zavěšených květináčů. Některé varianty ukazují snímky.gací

*

SIMED, foto archiv firmy

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down