22.02.2017 | 12:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zelené auto projelo cílem již posedmé

Anketa Zelené auto roku vybírá nejvýznamnější nový ekologický automobil na českém trhu. Klání si bere za své ocenit vůz, který v daném roce podle názoru odborné poroty nejvíc přispívá ke snížení zátěže na životní prostředí.

Důležitým aspektem, rovněž s ekologickým podtextem, je zviditelnění a podpora alternativní a další technologie v automobilovém průmyslu.

S „jinou“ technologií

Do ankety mohou být zařazeny hybridní modely, elektroauta, vozy poháněné palivovými články či spalující vodík, s pohonem na zemní plyn, LPG, E85 a tak zvané úsporné modely vybavené souborem technických opatření pro snížení spotřeby (stop-start, prodloužené převody, úsporné pneumatiky, indikátor řazení, inteligentní alternátory).

Může se jednat o facelift či modernizaci modelu, v jehož rámci se poprvé objeví nějaká ekologická, respektive úsporná technologie. Automobil musí být novinkou na českém automobilovém trhu v období od 1. ledna do 31. prosince 2016.

Zelené auto roku 2017 volila již posedmé porota složená z řad odborných motoristických novinářů i specialistů z automobilové branže nezávislých na kterékoli vyrábějící nebo dovážející firmě. Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především spotřeba, cena, celková technická konstrukce, funkčnost a plnění ekologických norem. Jedním z kritérií umožňujících porovnání vozidel nejrůznějších tříd a kategorií je low constumption for money, tedy nízká spotřeba s ohledem na vynaložené peníze.

Zvítězil Hyundai IONIQ

Vítězem ankety Zelené auto roku 2017 se stal automobil Hyundai IONIQ (foto), na druhé příčce se umístil vůz Opel Zafira 1.6 Turbo CNG a na třetím místě pak BMW i3 BEV 94 Ah/i3 REX 94 Ah.

Modelová řada Hyundai IONIQ představuje vůz, který je nabízen v jedné karosářské variantě, ale hned se třemi možnostmi elektrifikovaných poháněcích ústrojí. Tvoří ji varianty IONIQ Hybrid, IONIQ Plug-in a IONIQ Electric.

První dva modely jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu, který je kombinován se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Elektromotor modelu IONIQ Hybrid je napájen akumulátory Li-Poly uloženými pod zadními sedadly a výrobce udává u této varianty spotřebu 3,4 l/100 km a produkci CO2 79 g/km. IONIQ Plug-in využívá rovněž akumulátory Li-Poly, se kterými ujede více než 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. V případě kombinovaného provozu může jeho produkce emisí CO2 dosáhnout hodnoty pouhých 32 g/km. IONIQ Electric pak nabízí čistě elektrickou mobilitu s dojezdem až 280 km.

Všechny tři verze tohoto modelu jsou nabízeny s pětiletou zárukou na vozidlo bez omezení ujetých kilometrů a osmiletou zárukou s omezením 200 000 km na akumulátory.

(Podrobnosti v Komunální technice 1/2017)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down