03.04.2020 | 06:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Ze soukromé dobíjecí stanice veřejná

Společnost E.ON zavádí na trh s elektromobilitou novou službu. Ze soukromé dobíjecí stanice udělá vlastníkovi veřejnou. Projekt Partnerské dobíječky už získává zákazníky. Mezi největšími energetickými firmami v ČR je E.ON první, kdo podobnou službu nabízí.

„Jedná se o model, který dobře funguje ve státech západní Evropy a my se ho rozhodli zavést i na českém trhu,“ upozorňuje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON. „Je to další krok k tomu, aby se rozšiřovala síť dobíjecích stanic i mimo hlavní dopravní tahy.“

V praxi to funguje tak, že zájemce poskytne E.ONu svou dobíječku. Ten do ní nainstaluje software, díky kterému se pak chová jako jakákoliv jiná dobíječka v síti E.ON Drive. Dobíjet u ní mohou registrovaní i neregistrovaní zákazníci. Viditelná je na mapě s označením Partnerská dobíjecí stanice. Řidiči najdou aktuální obsazenost, provozní dobu i ceny za dobíjení. Ceny jsou jedinou odlišností od klasických dobíječek E.ONu. U těch partnerských si totiž výši platby určí provozovatel, kterým je vlastník.

Zájemce o tuto službu může využít již svou stávající dobíječku, koupit si stanici od společnosti E.ON nebo i od jiného dodavatele. „Jedinou podmínkou je to, že musí být kompatibilní s naším systémem, což dokáže prověřit náš zástupce,“ dodává Martin Klíma.

O samotný provoz se majitel nemusí starat. E.ON zajišťuje dobíjení, nepřetržitou on-line podporu a řeší fakturaci jednotlivým zákazníkům. To všechno za roční poplatek. „Když přijede sto zákazníků, musíte poslat sto faktur. To může být pro provozovatele zátěž, ale my to uděláme za něj. On má přitom neustále přístup do systému a vidí, kolik lidí tam jezdí a kolik nabíjí. Jednou měsíčně nám pouze vystaví fakturu za odebranou energii, kterou mu vyúčtujeme,“ dodává Helena Švejdová, projektová manažerka Mobility Services společnosti E.ON.

Právě úspora času a možnost být viditelný v mapách dobíjecích stanic vedla k pořízení Partnerské dobíječky i Jaroslava Kučeru ze Soběslavi. Ten ji v Česku zavedl jako první. „Vlastním stanici STK s autoservisem a muzeem veteránů. Chtěl jsem pořídit do areálu firmy dobíječku jako službu zákazníkům. Tady mám výhodu, že se téměř o nic nemusím starat. Jsme vidět a může k nám jezdit i veřejnost,“ vysvětluje Jaroslav Kučera. Dobíjecí stanice mu funguje už dva měsíce.*

Zdroj: E.ON

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down