Čtyři kmenoví zaměstnanci městského úřadu se starají ve Smečně o celoroční zajištění běžných komunálních služeb. Město s necelými dvěma tisíci obyvatel, které se nachází v okrese Kladno, vsadilo již před několika lety při zajištění údržby na traktor Iseki TH 4295 AHL Ergo II.
„Údržbu města zajišťujeme vlastními silami, kromě svozu odpadů na běžné technické služby žádné další subjekty nenajímáme. Naši pracovníci musejí tedy zvládnout letní i zimní úklid místních komunikací a chodníků, sečení veřejné zeleně i drobné úpravy majetku ve správě města. Proto se snažíme na technice nešetřit a raději pořizujeme profesionální stroje, které zvládnou každodenní zatížení. Jedním z takových je traktor Iseki TH 4295 AHL, který provozujeme již čtyři roky,“ říká úvodem starostka města Smečno Mgr. Pavla Štrobachová MPA.
V létě využívají ve Smečně traktor především v dopravě k transportu nejrůznějšího materiálu, nářadí, či posečené travní hmoty. V agregaci s valníkem tak supluje užitkové vozidlo. V zimní sezóně pracuje při údržbě místních komunikací a chodníků v agregaci s čelní sněhovou radlicí a rozmetadlem posypových materiálů.
„Při výběru nového stroje jsme měli před čtyřmi lety několik nabídek, mezi kterými jsme se rozhodovali. Pro traktor Iseki mluvily získané pozitivní reference i jeho kompaktní rozměry, s nimiž se při zimní údržbě vejde na naše chodníky a pracovat může v poměrně stísněných prostorách. Stroj sice nepatřil mezi nejlevnější, ale pro potřeby města se jevil jako ideální. A mohu konstatovat, že naše očekávání rozhodně nezklamal. Svoji práci bez problémů zastane a kromě běžné údržby a nutných oprav vyplývajících z každodenního provozu na něm nedošlo k žádným větším závadám. Traktor má odpracováno více než 900 motohodin a v permanenci je opravdu téměř denně. Servis stroje zajišťuje společnost Šípal, která sídlí ve zhruba deset kilometrů vzdálených Libovicích. Takže případné závady se dají operativně řešit a nedochází k žádným zbytečným časovým prodlevám. S traktorem je spokojena i jeho obsluha, které vyhovuje jak hydrostatický pohon stroje, tak dvoumístná kabina, která u traktorů této výkonnostní třídy nebývá běžná,“ rekapituluje několikaleté zkušenosti s traktorem Pavla Štrobachová.*
Více v časopisu Komunální technika 8/2018.