Vysokozdvižné vozíky na propan jsou ekologickým i ekonomickým řešením

Manipulace s materiálem se málokde obejde bez příslušné techniky, respektive vysokozdvižných vozíků. Není žádným překvapením, že i do tohoto oboru pronikla elektrifikace.

Jenže spousta firem posuzuje kritéria výběru jen na základě módních tvrzení, a nakonec si pořídí vozík, který je v jistém směru „in“, je třeba i levný, ale na servisu bude překvapený. Správný hospodář nakupuje vysokozdvižný vozík s ohledem na provoz, náročnost servisu, flexibilitu, délku nucených prostojů a samozřejmě na cenu.

Čistý propan vítězí

Mezi nejdůležitější kritéria patří i výběr vhodného pohonu. Přes všechny časté proklamace se do hledáčku uživatelů dostává zcela právem vysokozdvižný vozík, který „jezdí na propan“. Lví podíl na tom má spolupráce firem YALE CZ (dodavatel manipulační techniky) a TOMEGAS (dodavatel tlakových lahví a technických plynů včetně propanu).

Modelová řada vozíků N, která je osazená spalovacími motory, patří mezi nejprodávanější vozíky s nosností od 2 do 3,5 tuny. Spalovací motory pohání nejen diesel, ale i LPG, respektive čistý propan. V čem je právě propan atraktivní? Zaprvé je to pořizovací cena, která je přibližně o 10 % nižší než u klasických dieselových vozíků.

Šetří čas i peníze

Uživatel nemá během provozu vozíku starosti, a hlavně náklady s filtrem pevných částic. Úspora se projevuje nejen v penězích, ale i v času potřebném na regeneraci filtru a související prostoje obsluhy. Vypadá to možná úsměvně, ale v přímých nákladech, například u větších stavebnin nebo logistických skladů, to mohou být desetitisícové položky.

Jinou zajímavou výhodou představují nové senzory, které hlídají stav plynu v tlakové lahvi a včas (s předstihem asi 10 až 15 minut) upozorní na potřebu výměny náplně, která se odehrává s pomocí speciálního rychloupínacího ventilu TOMEGAS bez použití nářadí. Doplňování „paliva“ je tak nejen velmi rychlé (v řádu vteřin), ale také absolutně čisté. Pro srovnání u dieselového motoru je potřeba čerpací stanice, u elektropohonu se musí měnit nebo dlouze dobíjet baterie, nemluvě o její pozdější likvidaci a náhradě novou.

Vyšší výkon s kvalitním motorem a plynem

Vysokozdvižné vozíky nové modelové řady N jsou osazeny osvědčenými japonskými průmyslovými motory Yanmar. V kombinaci s kvalitním palivem – čistým propanem, který firma TOMEGAS nakupuje výhradně v německých rafinériích, je tak zaručen optimální výkon motoru, minimální emise a nízká spotřeba. Kvalita plynu je opravdu velmi důležitá jak z pohledu spotřeby paliva, tak údržby, protože nekvalitní plyn snižuje výkon a stopovými prvky zanáší směšovač. Což představuje vždy problémy: prostoje stroje a vícenáklady. Obzvlášť významné jsou tyto argumenty v zimním období.

Kompozitní lahve výhodné i svou hmotností

Pro uživatele jsou výhodné a na obsluhu příjemné kompozitní tlakové lahve TOMEGAS z řady PREMIUM, které jsou především výrazně lehčí než ocelové. Kompozit byl primárně vyvinutý pro potřeby kosmického programu, což o něčem svědčí. Pro účely vysokozdvižných vozíků Yale se doporučují 10kg kompozitní lahve. Propan jako palivo má ještě jednu výhodu – nikdo z nádrže neodčerpá plyn pro svou osobní potřebu.

Vysokozdvižné vozíky Yale poháněné čistým propanem od firmy TOMEGAS mají skutečně co nabídnout, tedy zejména z pohledu nízkých provozních nákladů, nízké spotřeby, vysokého výkonu a bezproblémového provozu. Zejména v současné době rostoucích nákladů na pohonné hmoty a energie jsou vhodnou volbou pro široké spektrum aplikací.

TOMEGAS, ilustrační foto archiv firmy*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down