Jsou to již čtyři roky, co byla dodávkou první techniky zahájena spolupráce společností Údržba silnic a Pekass. Tím vůbec prvním strojem, který firma Pekass do Sedlčan dodala, byl mulčovač Berti. Od té doby se strojový park v Sedlčanech výrazně změnil a velice důležitou roli v něm hrají jak při letní, tak zimní údržbě komunikací stroje a zařízení značky RASCO.
Dvě boční mezinápravová příkopová ramena Rasco BRK 6000 s dosahem šesti metrů pracují s traktory John Deere 6330. Jde o zařízení osazené těžkými mulčovacími hlavami vybavenými kladivy. Proto pro ně není problémem kromě běžného mulčování ani odstraňování náletových dřevin. Jejich činnost ovládá obsluha pohodlně elektronickým joystickem. Snadná a rychlá je i demontáž tohoto zařízení na odstavný podvozek. Z traktorů se tak stávají víceúčelové flexibilní stroje. Jak upozornil Milan Doležal, nová příkopová ramena zvládnou i velkou celodenní zátěž. S příkopovými rameny může být namísto mulčovací hlavy agregován též čistič – prohlubovač příkopů Rasco KAN.
Zmiňované traktory John Deere pracují v zimní sezóně v agregaci se segmentovými sněhovými radlicemi Rasco SPTT s šířkou tři metry. Stroj si poradí i s vysokou vrstvou sněhu a díky třem segmentům výborně kopíruje terén. Traktory jsou doplněny samonakládacími sypači Rasco TRP 1.0 s kapacitou zásobníku 1 m3 a kotoučovým rozmetadlem. Sypače s možností šířky posypu dva až šest metrů jsou vhodné pro aplikaci soli i inertního materiálu.
Další zimní nástavby Rasco pracují v Údržbě silnic na podvozcích nákladních automobilů. Jde o sněhové radlice Kalnik a Velebit a sypač Solid X 5.0.
Čtyřsegmentový sněhový pluh Rasco Kalnik 3.4 je určen pro úklid sněhu z povrchů silnic 1., 2. a 3. tříd, parkovišť a dalších ploch. Řada možností kombinací čepelí z něj dělá flexibilní stroj vhodný i pro údržbu městských komunikací.*
Více v časopisu Komunální technika 7/2015