Všestranné stroje nestojí v koutě

O univerzálních vozidlech s možností širokého použití různých nástaveb, celoročního využití, o jejich výhodách a nevýhodách, srovnáních s jednoúčelovými speciály a podobné problematice se toho napsalo již mnoho. Bezesporu jsou jedinou ekonomicky přijatelnou variantou, a to jak investičně, tak i provozně – zvlášť pro provozovatele s menším objemem mnoha různých činností.

Univerzální nosiče vycházejí z několika koncepcí. Zaměřme se na skupinu v kategorii N1 a N2 s užitečnou hmotností 1 až 3 tuny, jejichž velkou výhodou jsou malé rozměry, nutné pro optimální plnění funkce nosiče nářadí.

Je potřeba si uvědomit, že největší objem činnosti většiny vozidel této skupiny je stále „pouhá“ doprava různého materiálu z bodu A do bodu B. Jinými slovy jízda po komunikaci, a to jak zpevněné, tak nezpevněné. Dobrá průchodnost různým terénem je totiž jeden ze znaků univerzálnosti.

Z tohoto pohledu je velkou výhodou nosiče, pokud jeho konstrukce prvoplánově vychází z nákladního vozidla, samozřejmě při zachování nutných vlastností těchto prostředků, jakými jsou například rozměry, pohon 4 x 4, silová hydraulika a podobně.

Mezi významné víceúčelové nosiče výměnných nástaveb, které se používají celoročně a jsou synonymem pro univerzálnost, profesionalitu, provozní a ekonomickou výhodnost jednotlivých koncepcí, jsou vozy značky Bonetti. Vcházejí z koncepce terénního nákladního vozidla, které nabízí originální propracované systémy výměny pracovních nástaveb.

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2023)*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down