Věžový jeřáb na železničním koridoru

Jednou z největších investic v rámci dopravní infrastruktury u nás je výstavba 20km úseku IV. železničního koridoru Sudoměřice u Tábora – Votice na trase Praha – České Budějovice. Modernizace tady započala v roce 2018 s předpokládaným termínem dokončení napřesrok. Náklady přesáhnou sedm miliard korun.

V rámci výstavby se počítá například s vybudováním 840 metrů dlouhého tunelu, výstavbou železničních mostů, podchodů a propustí (celkem 48 objektů) nebo s postavením více než dvoukilometrového pásma protihlukových zdí.

Běh na dlouhou trať

Objektem zájmu je věžový, rychle stavitelný mobilní jeřáb Liebherr 42 KR.1, jeden z vrcholných produktů dané třídy tohoto světoznámého výrobce. Do své flotily jej v loňském roce zakoupil zhotovitel stavby, společnost OHL ŽS, a. s., konkrétně její specializovaná divize Dopravní stavby, středisko Mosty.

Zvláštností tohoto „skládacího“ jeřábu, který má v nejvyšším postavení výšku háku 28 metrů, je otočný pásový podvozek, díky němuž se stroj může pohybovat i ve vztyčené pozici po staveništi po vlastní ose a nevyžaduje složitou přepravu v demontovaném stavu na podvale nákladního vozidla.

Podle vyjádření oficiálního prodejce v ČR, společnosti Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o., se jedná o první takový prodaný kus v republice. Přitom v západní Evropě se tato technologie využívá naprosto běžně. Pořízení nové 42 KR.1 bylo během na dlouhou trať. První vyjednávání o pořízení jeřábu započaly už v roce 2010. Obchod byl uzavřený až na loňském veletrhu Bauma v Mnichově. Firma OHL ŽS se mezitím mohla o kvalitách jeřábu přesvědčit, protože si ho zapůjčila u rakouské pobočky výrobce věžových jeřábů Liebherr.*

(Podrobnosti v Komunální technice 11/2020)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down