„Kampak se dává taková sláma stará? „To já nevím! Zde máte šesták. Jděte tamhle do vysokého domu. Tam mají jámu na smetí – dejte domovníkovi peníz a on dovolí, abyste do jámy vysypala slamník.“
Vždyť on rozum mužský také není zrovna k zahození! Šla a přišla. Že prý domovník nechce. Že prý tam do jámy házejí služky také horký popel a sláma by se mohla vzchytit. A jáma by byla také prý brzy plna a sedlák si teď pro smetí nepřijede, až v zimě, teď prý má doma dost co dělat.“ Tak co“?“ Já nevím!“...
Trampoty se slámou – tuhým komunálním odpadem, řešil už ve fejetonu Kam s ním? z konce 19 století Jan Neruda. Dnešní aktivity spojené se svozem, ukládáním a zpracováním odpadu je nutné logisticky nastavit do roviny uspokojení potřeb zákazníka spojené s environmentální politikou a obchodní činností.
„Dodáváme techniku pro svoz a nakládání s různým typem odpadů. Nejčastěji jde o tuhý komunální, separovaný odpad a také o fenomén dnešní doby, čímž je bioodpad. Jednou z našich nesporných výhod je, že jsme schopni pokrýt potřeby zákazníků od nejmenšího svozového prostředku v kategorii N1 o celkové hmotnosti 1200 kg až po eventuálně šesti, osmi nápravové vozidlo v kategorii 40 tun. V kategorii N3 jsme schopni dodat svozové prostředky Eurocompact a Midicompact, a to od objemu nástavby 13 až do 40 m3. Jde o svozové prostředky na tuhý komunální odpad, kde jsou lisovací poměry 1:5 a více. Naší specialitou je lineární pres s hydraulickou rukou, kdy vozidlo umožňuje svážet podle trasy tuhý komunální odpad a hned druhý den zase například plasty. V kategorii N3 se dále pohybujeme se speciály Midicompat, což jsou nástavby o objemu 11 m3 až na zhruba deset tun biologického odpadu. Nástavba dokáže pojmout 3500 litrů biošťav, které vznikají při lisování. Ty se dají následně odpustit, čímž klient může šetřit na úložišti,“ říká jednatel společnosti I-Tec Czech Jiří Vyvial a pokračuje:
„V posledních letech úspěšně dodáváme vozidla Bonetti v kategorii N2, které kombinujeme s lineárními presy s lisovacími poměry 1:2, 1:3, nebo 1:4. Tyto vozy se používají zejména na hůře dostupná místa, jednak terénní povahou, dále profilem nebo úzkostí průjezdů. K nejoblíbenějším patří Bonetti hákový nakladač se zvedací sílou až 3,5 t.“
Dalším předmětem činnosti firmy I-Tec Czech jsou dodávky vozidel Piaggio, které dodává na český trh jako výhradní zástupce dovozce. Značka si tady po 14 letech působení vydobyla pevnou pozici, zejména pro nízké provozní náklady, malé rozměry a hmotnost vozidel. Nejžádanější variantou je Piaggio Porter se sběrnou vanou a převracečem, který dokáže vyprázdnit popelnice od 80 až po 360 litrů. „Tyto svozové prostředky může zákazník použít i na jiné druhy činností, což vítají zejména menší obce, které preferují multifunkčnost, jako například svoz parkových košů, posečené trávy, rozvoz inertních materiálů i posypové soli, mulčovací kůry a tak dále. Pokud je pro klienta sběrná vana o obsahu dva kubíky málo, podvozky Piaggio Maxxi osazujeme 3,5kubíkovou nástavbou. Vozidla Piaggio jsme schopni dodávat i s alternativními pohony LPG nebo CNG. Podrobnosti najdete na našich internetových stránkách www.itec-czech.cz,“ informuje Jiří Vyvial.