V obci Herálec v okrese Žďár nad Sázavou má svoje sídlo rodinná firma Izolace Vysočina Ing. Vladimíra Pospíšila. Její areál v části obce Český Herálec je pochopitelně nutné celoročně udržovat, což zvláště v zimních měsících nebývá v oblasti Českomoravské vrchoviny snadné. Proto se vždy hodí, když je k dispozici odpovídající mechanizace. Vladimír Pospíšil si vybral jako všestranné pomocníky traktory Kioti s příslušným pracovním nářadím.
„O traktory se zajímám mnoho let, některé prototypy jsem si dokonce sám doma vyrobil a byly funkční, jenže na veřejné komunikace pochopitelně vyjet nemohly. Nicméně pro potřeby naší firmy a rozsah činností, které od techniky potřebujeme, se mi zdál traktor vždy jako nejrozumnější a nevhodnější řešení,“ říká úvodem Vladimír Pospíšil.
Firma Izolace Vysočina se zabývá dodávkami izolačních materiálů i opravami a zateplováním střech nejrůznějších objektů. Část jejího areálu tedy zabírají skladovací haly a další technické zázemí, nicméně zhruba 10 000 metrů čtverečních je třeba uklízet a udržova, ať již jde o letní sečení svahů, nebo zimní údržbu zpevněné plochy a příjezdové komunikace.
Hydrostat mile překvapil
„První traktor Kioti jsem si pořídil v roce 2007, tedy v době, kdy ještě neměla tato značka v České republice oficiální generální zastoupení. Traktor jsem náhodou viděl, následně si vyzkoušel a líbil se mi. S hydrostatickým systémem pojezdu, kterým byl model Kioti CK 30 HST vybaven, jsem do té doby neměl vůbec žádné praktické zkušenosti, ostatně ty měl u nás před dvanácti lety málokdo. Ale mohu říci, že hydrostat mě velice mile překvapil. Traktor s výkonem motoru 30 koní perfektně zvládal zimní údržbu areálu v agregaci se sněhovou čelní radlicí i sněhovou frézou, dobře pracoval s mulčovačem, špalíkovačem i čelním nakladačem. Pro komunální práce se mi hydrostatický systém pojezdu zdá ideální. Pochopitelně v tahu, zvláště v kopcovitém terénu, má takto vybavený stroj svoje omezení. První traktor Kioti u nás pracoval 12 let a za tu dobu neměl zásadní poruchu a nenechal mě nikdy na holičkách. Kromě drobných oprav chladiče a těsnění poničeného po nárazu sněhovou radlicí do obrubníku si nemohu vzpomenout na žádné konkrétní závady,“ shrnuje Vladimír Pospíšil letité zkušenosti s prvním používaným zástupcem značky Kioti.*
Více v časopisu Komunální technika 11/2019.