Současný vývoj ve svozu odpadů ovlivňují především nároky klientů na výkon, rychlost, kvalitu a cenu techniky. Již několik let uspokojuje požadavky trhu a zefektivňuje služby v odpadovém hospodářství svozová nástavba s lineárním stlačováním RosRoca Olympus.
Nadnárodní holding Terberg RosRoca Group má v Evropě hned několik výrobních společností: Terberg (Nizozemí), RosRoca (Španělsko), Dennis Eagle (Velká Británie), Eurovoirie (Francie) a HS Fahrzeugbau (Německo). Díky výrobním podnikům a silnému zázemí mateřského závodu je holding Terberg RosRoca dominantním výrobcem odpadových technologií v Evropě a současně udává i světové trendy v segmentu nástaveb pro svoz odpadu. Má výrobní kapacity také v Brazílii, Malajsii a Mexiku a řadí se na první místo v celosvětovém měřítku co do počtu vyrobených svozových nástaveb.
Po dnes již dobře známém modelu Olympus (10 – 27 m3) uvedla RosRoca na trh malou nástavbou Olympus Mini (6, 7 a 8 m3) pro podvozky 6,5 – 15 t. Podle Filipa Hachle se jedná o technologickou špičku mezi odpadovými nástavbami. Dnes tedy nabízí RosRoca kompletní modelovou řadu nástaveb Olympus – od malých až po velké.
Řešením především pro svoz industriálního odpadu z velkoobjemových kontejnerů v průmyslových areálech, továrnách nebo logistických centrech, který vyžaduje prostředek se speciálním vyklápěčem, je Olympus Industrial, který si poradí i s řetězovými kontejnery. Lisovací mechanismus (tzv. hacktail) a vyklápěč je upraven na zdvihání vanových kontejnerů standardního objemu 5 m3, ale dokáže si poradit i s objemem 7 m3.
Svoz velkoobjemových kontejnerů odpadu je u nás stále poněkud zanedbaný. Například na západ od našich hranic najdete kontejner objemu 2,5 či 5 m3 prakticky u každého hotelu, obytného domu, obchodního centra, či čerpací stanice. Je výhodnější nahradit třeba pět 1000 litrových nádob na odpad dvěma kontejnery 2,5 m3 s definovaným umístěním, což prospívá nejen vzhledu okolí, ale manipulaci a času nutného na vyprázdnění kontejnerů.
Terberg RosRoca Group kontinuálně vylepšuje a vyvíjí nové produkty. Šlágrem jsou například elektricky poháněné anebo automatické vyklápěče Terberg v kombinaci s hybridními vozy nebo ekologickými nosiči s alternativním pohonem CNG/LNG. Podvozky mohou být vybaveny systémem start stop, kdy po příjezdu na místo vyprázdnění kontejnerů zhasne motor, čímž nevznikají zplodiny ani hluk.
Podrobnosti v Komunální technice 12/2016