Světová premiéra elektrického nákladního vozidla pro dálkovou dopravu

Mercedes-Benz Trucks odhalil sériovou verzi prvního nákladního vozidla pro dálkovou dopravu s elektrickým akumulátorovým pohonem. Výrobce představil Mercedes-Benz eActros 600 ve světové premiéře mezinárodnímu publiku na akci jižně od Hamburku.

Tímto těžkým elektrickým nákladním vozem chce výrobce definovat nový standard v nákladní silniční dopravě – a to z hlediska techniky, udržitelnosti, designu i ziskovosti pro provozovatele vozových parků. Vysoká kapacita akumulátorových sad přesahující 600 kWh (proto označení 600) a nová náprava s mimořádně hospodárným elektrickým pohonem z vlastního vývoje umožňují dojezd 500 kilometrů na jedno nabití.

Více než 1000 km denně

Model eActros 600 bude díky tomu schopný ujet za den výrazně více než 1000 kilometrů. Umožní to nabíjení během legislativou požadovaných přestávek pro odpočinek řidičů – a dokonce k tomu nebude nutné ani megawattové nabíjení. Přibližně 60 % dálkových jízd zákazníků divize Mercedes-Benz Trucks v Evropě je beztak kratších než 500 kilometrů, takže nabíjecí infrastruktura ve vlastním firemním areálu i v místech nakládky a vykládky bude pro tyto případy postačující. U všech ostatních jízd bude zásadním předpokladem nepřetržitá výstavba veřejné nabíjecí infrastruktury, aby bylo možné elektrická nákladní vozidla využívat v dálkové dopravě bez omezení po celé Evropě.

Model eActros 600 umožní kromě nabíjení CCS s výkonem až 400 kW později také megawattové nabíjení (MCS). Přípravu pro megawattové nabíjení mohou zákazníci objednávat od zahájení prodeje. Jakmile bude technologie MCS k dispozici ve standardizované podobě napříč všemi výrobci, bude pro již vyrobená vozidla eActros 600 dostupná k dodatečné montáži. Sady akumulátorů bude možné nabíjet z 20 na 80 % na příslušných nabíjecích stojanech s výkonem jeden megawatt za cca 30 minut.

Vozidlo je po technické stránce koncipováno pro celkovou hmotnost soupravy až 44 tun. Model eActros 600 se standardním návěsem má v EU užitečnou hmotnost zhruba 22 tun. V některých případech může národní legislativa připouštět vyšší užitečnou hmotnost. Vizuálně se elektrické nákladní vozidlo vyznačuje od základu novým, puristickým designem s čistými liniemi a aerodynamickými tvary.

V prodeji ještě letos

Elektrické nákladní vozidlo má stanovit nová měřítka také z hlediska ziskovosti pro provozovatele vozových parků. Díky tomu bude moci v dlouhodobém horizontu nahradit většinu nákladních vozidel na naftu v důležitém segmentu dálkové dopravy. Jádrem konceptu divize Mercedes-Benz Trucks pro dálkovou dopravu s akumulátorovým elektrickým pohonem je nabízet zákazníkům komplexní řešení nákladní dopravy složené z automobilové techniky, poradenství, nabíjecí infrastruktury a služeb.

Prodej elektricky poháněného nákladního vozidla bude zahájený ještě letos. Se spuštěním sériové výroby se počítá na konci roku 2024. Mercedes-Benz eActros 600 se bude od začátku vyrábět jako tahač návěsů, ale i ve variantě podvozku pro nástavby, což zákazníkům nabídne mnoho dalších možností využití ve zcela elektrické nákladní dopravě. V současnosti vzniká flotila padesáti prototypů, z níž bude několik vozidel v dalším kroku předáno také do praktického zkušebního provozu u prvních zákazníků.*

Foto archiv/Daimler Truck

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down