Celkem 1700 škol se v minulém školním roce zapojilo do Celoroční hry s Recyklohraním. V průběhu roku žáci a studenti ve školách plnili úkoly s environmentální tematikou a pedagogové využívali výukové materiály, videa a účastnili se vzdělávacích akcí. Ve školách se rovněž se zapojovali do sběru vysloužilého elektra, baterií, mobilů a tonerů. Nejaktivnějších 214 škol si navíc stanovilo Celoroční cíl – celý rok se věnovali konkrétním projektům a aktivitám a učili se, jak měnit své chování a přístupy nebo inspirovat ostatní, aby byli ohleduplnější k naší planetě a něco smysluplného pro ni udělali.
Za svou aktivitu získávaly školy body na školní konta. Co do zisku bodů si v konečném pořadí Celoroční hry nejlépe vedla ZŠ Velké Březno (okr. Ústí n. Labem), druhá byla Základní škola a Mateřská škola Určice (okr. Semily), třetí ZŠ Dyjákovice (okr. Prostějov), čtvrtá Základní škola Ronov nad Doubravou (okres Chrudim) a pátá Základní škola a Mateřská škola Hlavnice (okres Opava). Školy, které se umístily do 400. místa, obdržely za svůj aktivní přístup diplom a poukázky do nákupního řetězce.
Čtyři základní témata, metodická podpora a zábava
Recyklohraní se ve své metodické podpoře škol věnuje čtyřem základním tématům: třídění a recyklaci, šetrné spotřebě vody, předcházení vzniku odpadů a klimatické změně. „Snažíme se pedagogům poskytovat ucelené sady vzdělávacích materiálů a pro žáky a studenty připravujeme úkoly a aktivity, které jsou praktické a hravé. Jde nám o to, aby je jejich plnění obohatilo nejen o nové informace, ale aby je to s námi také bavilo,“ dodává Hana Ansorgová, ředitelka programu Recyklohraní aneb Ukliďme si svět.
Celoroční hra a Celoroční cíl pokračují
I v aktuálním školním roce se školy mohou zapojit do Celoroční hry. V druhé polovině září Recyklohraní vyhlásí také druhý ročník projektu Celoroční cíl školy s ekologickou tematikou. V loňském prvním ročníku Celoroční cíl plnilo 214 mateřských, základních a středních škol. Někde například hledali cesty, jak snížit spotřebu vody ve škole nebo jak méně plýtvat s potravinami ve školní jídelně. Žáci a studenti také vytvářeli školní komposty, čistili řeky a tůňky, sázeli stromy, účastnili se sběrových kampaní a realizovali řadu dalších aktivit.
Více v časopisu Komunální technika 10/2023.*