06.12.2012 | 01:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Sekačka Honda HRX 537: tři sezóny v plném zdraví

Pod redakční drobnohled jsem tentokrát neumístili úplně žhavou novinku, ale „batole“ ročníku 2010 – ručně vedenou sekačku poloprofesionální kategorie Honda HRX 537 VYE2. Učinili jsme tak záměrně s ohledem na posouzení jejího zdravotního stavu po třech sezónách v provozu.

Prodejce, firma BG Technik cs, a. s., Honda Power Equipment, ji doporučuje na plochy do 2000 m2. O zhruba takovou výměru se stará majitel stroje Petr Pavlík. V sezóně (zhruba od začátku května do poloviny října září) seká pokud možno každý týden, což letos obnášelo 23 sečí po zhruba třech hodinách, celkem tedy asi 70 motohodin. Za tři sezóny tak „natočil“ přes 200 mth. Majitel zprvu sekal pouze se sběrem, nyní vzhledem k omezené kapacitě kompostiště střídá sběr s mulčováním, a to i spadaného listí.

Stručné představení
Sekačka poháněná motorem Honda je vybavena variátorovým ovládáním pojezdu Smart Drive v podobě „motýlku“ na rukojeti s možností nastavení pro obsluhu nejpohodlnější polohy a Rotostopem, který zastaví nůž, aniž by bylo nutné vypínat motor.
Pomocí páky je možné zvolit režim sekání se sběrem nebo mulčování s osmi mezipolohami, tedy kombinacemi obou způsobů údržby zeleně. Lze tak část hmoty sbírat a část mulčovat. Na plastové dvouplášťové šasi je doživotní záruka. Záběr sečení činí 53 cm.

Klady
Nízká spotřeba, tichý chod, vynikající sběr a díky výkonnému motoru a dvěma žacím nožům také možnost sekání vlhké i přerostlé trávy – to jsou podle Petra Pavlíka hlavní přednosti testované sekačky.
„Oceňuji také možnost plynulého ovládání pojezdu i vypnutí nože při přejezdech aniž bych zastavil motor. Sekačka výborně pěchuje hmotu do koše, proto vypnu nůž a dojedu s poměrně velkou zátěží pohodlně až ke kompostu. Velmi jednoduché je sklopení madla v případě převozu sekačky. Zpočátku jsem neměl velkou důvěru k plastovému šasi, ale mohu si na něj klidně stoupnout, aniž by se pohnulo. To se spíš bojím o kolečka,“ usmívá se „sekáč“.

Zápory
Z nedostatků jmenoval po několika hodinách provozu poněkud obtížnější ovládání klapky v odhozovém tunelu, která nastavuje režimy se sběrem do koše nebo mulčování. V některých případech nelze pákou pohnout, a proto je třeba důkladně odstranit nečistoty a klapku rozhýbat z odhozového tunelu ručně.
Fortel a jistou porci síly vyžaduje nastavení výšky sečení, které je na každém kole. Nové modely již mají regulaci centrální. „Uvítal bych také větší výškový rozsah nastavení madla, které má pouze tři polohy,“ dodává Petr Pavlík.

Závěrem
„Tři sezóny absolvovala sekačka Honda HRX 537 VYE2 bez jediného zaváhání. Stačilo doplňovat benzin, převodový olej a čas od času nechat nabrousit nůž. V sezóně to s její očistou moc nepřeháním, po práci pouze odstraním špachtlí hrubé nečistoty z pracovního prostoru a vyčistím odhozový tunel. Pak už jen stroj ometu koštětem. Důkladnou hygienu uplatním až po konci sezóny před zimním spánkem. A to hlavně proto, abych neměl v servisu ostudu. Na sekačku je totiž pětiletá záruka, a tak ji každý rok na jaře vozím na prohlídky. Za nabroušení nože, výměnu oleje, svíčky, kontrolu a seřízení zaplatím kolem 1500 korun, ale odjakživa tvrdím, že každá investice do zdraví se vyplatí,“ shrnuje Petr Pavlík.

Popisek: Elegantní design, poněkud vyšší cena vyrovnaná vysokou užitnou hodnotou – toť naše stručná charakteristika sekačky Honda HRX 537 VYE2

PARAMETRY
Motor Honda (GCV190)
Objem válce 190 cm3
Výkonová kategorie 6,5 k
Objem palivové nádrže 0,91 l
Objem olejové nádrže 0,55 l
Spotřeba paliva 0,88 l/mth
Šasi „XENOY“ plast
Šířka záběru 53 cm
Rozsah výšky sečení 20 až 100 mm
Nastavení 7 poloh (u každého kola)
Sečení sběr/mulčování/kombinace
Objem koše 88 l
Rozměry 1770 x 585 x 1015 (d x š x v)
Hmotnost 44,2 kg
Cena s DPH (v roce 2010) 28 990,- Kč (v jarní akci 25 990,- Kč)

Napsat komentář

Napsat komentář

Komentáře k článku

  1. no letos mame 2019 tchan ji ma asi 7 let objednáno z polska za cca 24tis. Kč koukam po ní taky , ale cenovka mě dost odrazuje v hliníku se jmenuje podle mě HRD v plechu HRG
    plastu jsme se báli, ale zatím vše OK tichá málo žere nenáročná skladná no prostě do rodiny 🙂 dnes už maj řešený asi trochu jinak pojezd ještě jsem se na to nebyl podívat
    dle mého Honda je Honda a nebude se Vás snažit balamutit jako jiné značky (kdysi jsem koupil traktůrek Wisconsin a knihu Přání ......a nářků bych poměrně vyplnil dost rozhodující jsou i písmena dál VYE VK ....... to už je o další výbavě která je poměrně dost rozdílná a pašík aby se v tom vyznal přitom by u Honda stroje stačilo udělat přehlednou tabulku co co znamená
    resume
    do 20 tis. si ji koupím za předpokladu - šasí plast nebo hliník - variátor pojezdu - vypínání nože nebo starter (tenhle bod mi ještě není jasný) - šíře sečení 53cm - koš min 80litrů a tohle vše je ořech protože na začátku mám těch do 20tisíc 🙂 počkám dokud se z moji původní Hondy nezakouří pak budu nucen k akci a z něčeho slevit 🙂

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down