
Renault Trucks rozšiřuje nabídku užitkových vozidel o dva nové modely: Master Red EDITION s pohonem zadních kol a Master Red EDITION OFFROAD. Jsou navrženy tak, aby vyhovovaly požadavkům především stavebních oborů. Vynikají robustností, všestranností a možností využití v různých profesích i náročných podmínkách.
S novými verzemi nabízí výrobce dvě vozidla určená pro rozdílné typy využití. Master s pohonem zadních kol upřednostňuje stabilitu a tažnou sílu, Master Red EDITION OFFROAD je zaměřen na lehčí stavební činnosti, které vyžadují ovladatelnost a komfort. Dva vzájemně se doplňující přístupy odpovídají rozmanitosti profesí v oblasti dopravy a stavebnictví.
Master s pohonem zadních kol zvyšuje stabilitu a umožňuje navýšit celkovou povolenou hmotnost až na 4,5 t. Zlepšený poloměr otáčení (14,9 m) usnadňuje manévrování na úzkých staveništích i v centrech měst.
Verze furgon nabízí až 17 m³ užitečného objemu. Je dostupná ve variantách 3,5 nebo 4,5 t, s jednoduchou montáží kol pro aktivity spojené s rozvážkou, nebo s dvojmontáží pro činnosti vyžadující vyšší trakci a tažnou kapacitu.
Model podvozek s kabinou, dostupný výhradně s dvojmontáží, zajišťuje výbornou stabilitu i při maximálním zatížení. Lze jej osadit různými typy nástaveb: sklápěč, chladící nebo suchá skříň (až 22 m³). Ve verzi L3 odpovídá potřebám řemeslníků a živnostníků, zatímco L4 s valníkem je ideální například pro přepravu lešení. K dispozici je se třemi místy nebo s delší kabinou až pro sedm osob.
Volitelně může být Master Red EDITION s pohonem zadních kol vybaven pomocným pohonem (PTO) jak z motoru, tak i převodovky, který umožňuje napájet nástavbové vybavení, jako je chladicí agregát nebo generátor. Standardně dodávaná uzávěrka zadního diferenciálu zlepšuje trakci na kluzkém povrchu (bláto, sníh) usnadňuje průjezd v náročných podmínkách.
Pro nejnáročnější prostředí je k dispozici sada Construction+, která zahrnuje výbavu zvyšující ochranu podvozku a komfort řidiče: odpružené sedadlo řidiče, ocelovou ochranu motorem, nástupní madlo řidiče a odolnější vnitřní obložení.
Model Master Red EDITION OFFROAD – verze s pohonem předních kol navržená pro lehčí stavební činnosti je dostupný výhradně u Renault Trucks. Nabízí se jako furgon, podvozek s kabinou a či dvoukabinou a kombinuje obratnost, komfort jízdy a robustnost. Představuje vyváženou alternativu mezi klasickým předním pohonem a verzí s pohonem zadních kol.
Díky zesílenému zadnímu odpružení, které je součástí standardní výbavy, si tento vůz zachovává stabilní náklon i při plném zatížení, omezuje odlehčování přední nápravy a zajišťuje kontrolované jízdní vlastnosti. Volitelně je dostupné i zesílené přední odpružení. Zadní světlou výšku, která je zvýšená o 50 mm, lze doplnit o stejně vysoké zvýšením vpředu a umožnit tak klidný průjezd nerovným terénem.
Model je standardně vybaven manuální převodovkou, ale je k dispozici také s automatickou devítistupňovou převodovkou (AT9S), která zvyšuje komfort jízdy. Nabízí se také ve 100% elektrické verzi E-Tech pro bezemisní provoz.
Ve výbavě jsou specifické ochranné prvky: ocelový kryt motoru, přední a zadní lapače nečistot, ochrana lemů kol a nástupní madlo řidiče. Interiér nabízí snadnou údržbu díky čalounění z imitace kůže a gumovým koberečkům, zatímco odpružené sedadlo řidiče zvyšuje komfort. Výrazný design podtrhují černé ocelové disky, kryty kol a béžové lemování.
S novinkami nabízí Renault Trucks užitková vozidla na míru, která reagují na rozmanité požadavky profesí i pracovních prostředí. Tyto dva modely potvrzují snahu výrobce nabídnout spolehlivá, výkonná a robustní vozidla odpovídající každodenním potřebám řemeslníků, stavebních firem, kurýrních služeb a dalších uživatelů.*
Foto archiv/Renault Trucks

