Společnost EUROGREEN působí v Německu přes 40 let a tři desetiletí v České republice. Nabízí zejména komplexní řešení pro péči o travnaté plochy, ať už na veřejných prostranstvích, v soukromých zahradách nebo ve sportovních klubech. V portfoliu má kromě jiného již dvacet let komunální techniku Iseki.
Aby těch kulatých výročí nebylo málo, EUROGREEN se zabývá deset let prodejem a servisem nákladních elektromobilů Goupil v kategorii N1 do 3,5 t. Na toto téma jsme hovořili s manažerem prodeje elektromobilů Petrem Semelkou (foto).
Jak jste se dostali k elektromobilům?
Hlavní sklad techniky Iseki je v Německu, kam to máme na poštu z našeho sídla v Jiřetíně pod Jedlovou asi 12 kilometrů. Skladník tam začal jezdit elektrickým vozítkem Mega, čímž jsme získali první zkušenosti. Původně jsme chtěli dovážet tuto techniku z USA, ale na lodi se nemohla přepravovat i s bateriemi, takže by ji bylo nutné v Evropě kompletovat. Navíc jsou modely koncipované jinak pro americký, asijský či evropský trh. V roce 2017 koupila značky Mega a Goupil s výrobním závodem ve Francii firma Polaris, s níž jsme se domluvili na spolupráci. Podařily se nám první prodeje na sportoviště. Lidé objevili výhody elektromobilů. V garáži jsou připravené pro okamžitý provoz, nemají převodovku, spojku, spalovací motor, tedy neřešíte servisní náklady. Rozšiřovaly se možnosti využití elektromobilů v areálech.
Nesl s sebou přechod výrobců směrem k elektromobilitě nějaká úskalí?
Zpočátku měli problém hlavně ti velcí, protože první elektrické modely se přestavovaly pouhou demontáží spalovacího motoru, který byl nahrazený elektromotorem a bateriemi. Jenže jakákoli – i drobná změna na výrobní lince je velkým zásahem do výrobního procesu. V takto upravených vozidlech dochází k dalším problémům, například při rozdílném zatížení náprav. Tahy jednotlivých komponentů jsou vypočítané úplně jinak. Proto se čekalo, až přijde nová platforma od samého začátku vyvíjená pro elektromobil.
Kdy jste zaznamenali zvýšený zájem o tuto techniku a co bylo impulsem?
V roce 2017, kdy se začaly instalovat lithiové baterie. Původní olověné se doposud využívají v zátěžových provozech s malým nájezdem, jako jsou výrobní závody, zábavní parky a podobné lokality. Nejsou ale příliš vhodné do městského prostředí. Pro komunální účely potřebujete jednoduché vozidlo s co nejnižšími nároky na obsluhu. S příchodem lithiových baterií se otevřely úplně jiné možnosti. Změnily se jízdní vlastnosti aut. K nastartování prodejů přispěly i dotace městům a obcím.
Jaká je výrobní kapacita firmy Polaris?
Vzhledem k tomu, že společnost má zpětnou vazbu z Evropy, ustálila se výroba v tomto segmentu na současném počtu 5000 vozů ročně. Počáteční koncept modelu Goupil G4 je na trhu od roku 2006 a v Evropě jde o nejprodávanější užitkový homologovaný elektromobil kategorie N1.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!