Začátkem října se v plzeňské kreativní zóně DEPO 15 uskutečnil již sedmý ročník Cestářského rodea zemí V 4. Akce byla uspořádána jako součást doprovodného programu XXVII. Světového silničního kongresu za účasti závodníků z České republiky, Slovenska, Maďarska a Polska. Každou zemi zastupovali tři jezdci, kteří se představili ve dvou soutěžních jízdách.
Podle rozlosovaného pořadí absolvovalo všech dvanáct soutěžících dvakrát náročnou trať, na které je čekalo hned několik úkolů. Všichni závodníci měli k dispozici stejné vozidlo Mercedes-Benz Arocs 1840 AK s pohonem 4 x 4 a manuální převodovkou s agregovaným sypačem a sněhovou radlicí s pracovním záběrem 3500 mm.
Náročná trať soutěžící prověřila
Připravenou trať nestačilo pouze rychle projet, na závodníky čekalo v každém koler osm překážek, se kterými se museli vypořádat. Konečný čas byl totiž součtem času a trestných sekund udělovaných za chybné provedení úkolu. Do výsledného pořadí se sčítaly konečné časy dosažené v obou soutěžních kolech.
První překážkou byl průjezd kruhovým objezdem bez doteku sloupku, následovala jízda pravými koly vozidla po vyznačené čáře, trať poté pokračovala slalomem a pokud možno bezdotykovým průjezdem mezi barely. Na dalším stanovišti bylo dalším úkolem posunutí dvou barelů do obrazce pomocí radlice, šestou překážkou bylo couvání do garáže s bránou, následovalo shození připravené horní pneumatiky a finálový průjezd bránou do cíle.
První kolo pro domácí, celkové vítězství do Maďarska
První soutěžní kolo udělalo radost českým fanouškům, jelikož dva tuzemští závodníci opanovali první a druhé místo, zatímco obhájce loňského titulu Gergö Pintér z Maďarska dojel až s třetím nejlepším časem. Nicméně rozhodnuto ještě zdaleka nebylo. Maďarský závodník si totiž svoji mistrovskou jízdu schoval pro druhé kolo. Nejen, že trať projel bezkonkurenčně nejrychleji, ale také čistě a rázem bylo o celkovém vítězi rozhodnuto. Gergö Pintér titul obhájil již potřetí za sebou a pohár pro vítěze putuje do Maďarska dokonce počtvrté v řadě. Nicméně ani zástupci České republiky se rozhodně neztratili a vybojovali stříbrnou a bronzovou medaili. Na druhém místě skončil se ztrátou zhruba 16 vteřin na vítěze Václav Kopta a třetí místo vybojoval František Řepík, který poněkud doplatil na některé technické chyby při druhé, i když jinak rychlé jízdě.*
1 - Všichni závodníci měli k dispozici stejné vozidlo Mercedes-Benz Arocs 1840 AK
2 – Dění na trati sledovali na každém stanovišti pečliví rozhodčí
3 – Domácí závodníci měli i diváckou podporu
3 – Stupně vítězů – první místo Gergö Pintér, druhé Václav Kopta a třetí František Řepík
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!