Nechce se tomu ani věřit, že uplynul již rok, kdy firma Multicar představila loni v září na veletrzích Galabau v Norimberku a IAA v Hannoveru nový model vozidla M 27 2.0, kterým ve výrobě nahradila legendární typ řady 26.
Původní „emdvacetšestka“ získala za dobu, kdy se vyráběla, řadu příznivců, a proto i konstruktéři jejího nástupce „dvacetsedmičky“ měli nelehký úkol uspokojit náročné požadavky potenciálních zákazníků. Proto odborná veřejnost s napětím očekávala, jaká bude reakce prvních uživatelů mladšího ze sourozenců rodiny Multicar. Jak se osvědčí nově použitá pohonná jednotka a jaké budou první postřehy z provozu.
Po nutných homologacích, které byly zkompletovány v červenci tohoto roku, už našly první M 27 své zákazníky i v ČR. Přestože je na hlubší rozbory výsledků ještě brzy, ukazuje se již nyní, že parametry vozidla proklamované už před jeho uvedením na trh, nejsou žádným plácnutím do vody. M 27 se předvedla jako vyspělý pokračovatel bohaté tradice značky Multicar a je jisté, že na českém trhu zaujme velkou část zákazníků. Vozidlo je přístupnější i ekonomicky, a tím uspokojí poptávku po levnější alternativě k již osvědčenému typu Multicar Fumo.
Další z řady M
Představme si nový model vozidla M 27 2.0 podrobněji. Jak již bylo uvedeno, nahrazuje vozidlo M 26, jehož výroba byla ukončena letos v říjnu. Nový kompaktní transportér a nosič nástaveb je potomkem dlouhé typové řady M společnosti Multicar.
Nová M 27 2.0 je Multicar každým coulem. Se šířkou
S maximální konstrukční rychlostí až
Transportér i nosič
Při výběru bude mít zákazník mnoho možností. Může zvolit ze dvou variant pohonu, a to 4 x 2 nebo 4 x 4, dvou rozvorů (2450 nebo
* M 27 2.0 T – transportér s třístranným sklápěčem, až 2,7 t užitečná hmotnost, 3,5 t přípustná hmotnost přípojného vozidla a 5 t celková hmotnost nabízí vysokou flexibilitu využití.
* M 27 2.0 B – transportér a nosič nástaveb s jednookruhovou hydraulikou o výkonu 45 l/min. / 200 bar (pouze pro pohon stacionárních nástaveb).
* M 27
Jak vidno, ve všech případech lze nabízet tento stroj jako transportér. I když většina současných zákazníků, kteří se rozhodují pro značku Multicar, volí většinou tuto techniku pro schopnost nést nástavby, velká část klientely upřednostňuje také schopnost vozidel nést při své velikosti poměrně značný náklad. Tím i tento nový stroj, stejně jako všechny souběžně vyráběné modely značky, umožňuje využití jak v komunální, tak i dopravní sféře.
Při použití hydrauliky podvozku mohou všechny tyto podvozky Multicar pracovat s kontejnerovými nosiči, nástavbovými jeřáby a dalšími nástavbami určenými pro převoz nákladu. Současné využití stejného podvozku pro komunální činnosti se však nevylučuje. Tak různorodé je využití podvozků Multicar, včetně nové „sedmadvacítky“. Je zřejmé, že M 27 přináší zákazníkům oživení nabídky a nové možnosti využití. Její předností je při zachování cenové hladiny svého předchůdce zvýšení kvality a výkonů, jako nosnosti, rychlosti apod. při současném snížení provozních nákladů. Použití známé pohonné jednotky s nižším objemem, při zachování výkonu a zvýšení točivého momentu, zaručuje snížení spotřeby proti svému předchůdci o 15 – 20 %. Během krátké doby, po kterou je M 27 uvedena na trh v ČR, našla již své příznivce, a to i v kombinaci se speciálními typy nástaveb jako je například hydraulická ruka. Již první obchodní výsledky jasně ukazují, že volba koncepce nového vozidla byla trefou do černého.
(red)
Celý článek je uveřejněn v čísle 11/11 časopisu Komunální technika.