O provoz bytového a tepelného hospodářství i činnost technických služeb se stará ve městě Stříbře a jeho místních částech společnost Správa majetku města Stříbra. Tato firma byla založena koncem roku 2000 a jako společnost s ručením omezeným je stoprocentně vlastněná městem. Od podzimu roku 2019 s letní i zimní údržbou komunikací a chodníků ve Stříbře výrazně pomáhá univerzální nosič nářadí Antonio Carraro TTR 4400 HST s příslušnými pracovními nástavbami.
„Pro město zajišťujeme veškeré technické služby kromě svozu odpadů. Pečujeme o veřejnou zeleň, opravujeme a udržujeme veřejné osvětlení, spravujeme a udržujeme hřbitov i městský mobiliář, zajišťujeme čištění odpadkových košů a svoz odpadků a důležitou činností je pochopitelně letní a zimní údržba komunikací včetně jejich oprav. Podle kapacitních možností provozu technických služeb nabízíme veškeré činnosti rovněž pro jiné podnikatelské subjekty a soukromé osoby,“ uvádí Blahoslav Kupec, jednatel společnosti Správa majetku města Stříbra, alespoň základní výčet široké škály zajišťovaných činností.
Posílil dosavadní strojový park
„Ve Stříbře jsme nedisponovali dostatečným technickým parkem vhodným k zajištění celoročního úklidu komunikací, proto jsme se rozhodli pro koupi nového stroje. Na základě výsledků výběrového řízení jsme se rozhodli pro traktor Antonio Carraro TTR 4400 HST s pracovními adaptéry na letní i zimní údržbu komunikací a chodníků. Do provozu byl schválen v říjnu roku 2019 a v průběhu celého kalendářního roku se věnuje úklidu komunikací v agregaci se samosběrnou zametací nástavbou HAFOG a v zimním období především úklidu sněhu, případně posypu chodníků solí s čelní sněhovou radlicí a sypačem,“ popisuje Blahoslav Kupec dosavadní využití traktoru.
Pro tento model traktoru hovořila mimo jiné i jeho malá šířka, jelikož musí zastat i úklid mnohdy užších chodníků. „Traktor (nosič nářadí) se v agregaci s dodanými nástavbami osvědčil, jen jsme museli dořešit některé problémy s osvětlením. Stroj totiž disponuje otočným řízením a sypač je umístěn na čelní kapotě v prostoru nad motorem, zatímco zametací kartáč či sněhová radlice v jeho zadní části. Traktor se tak pohybuje většinu času vlastně směrem vzad a dostatečné osvětlení tak chybělo. Na traktoru se střídají při obsluze tři pracovníci a jsou s jeho provozem spokojeni. Drobné opravy, kterým se u pracovních strojů nedá vyhnout, jsme schopni zajistit svépomocí, větší servisní zásahy zajišťuje dodavatel stroje, společnost Pekass. Šlo například o prasklou hadici rozvodu hydraulického oleje. K té není úplně ideální přístup a při její výměně bylo nutné zvednout kabinu a vymontovat sedačku. Celkově lze ale traktor hodnotit jako dobrého pomocníka, bylo však nutné vychytat určité nedostatky, které s sebou celoroční provoz přináší,“ uzavírá Blahoslav Kupec.*
Více v časopisu Komunální technika 4/2021.