Renault Trucks podniká další kroky k přechodu svých provozů na oběhové hospodářství s cílem snížit dopad nákladních vozidel na životní prostředí a využívání přírodních zdrojů.
Na počáteční iniciativu týkající se repasí vybraných ojetých vozidel navazuje otevření závodu na použité díly v domovském sídle v Lyonu – Vénissieux, kde budou vozy demontované a jejich díly znovu použité.
Znovu do oběhu
V uplynulých pěti letech Renault Trucks významně investoval do oběhového hospodářství uplatněním trojrozměrného přístupu, který spočívá v regeneraci, přepracování a recyklaci ojetých nákladních vozidel. Současně realizuje řadu projektů, jejichž cílem je prodloužit životnost aut.
Například ojeté nákladní vozy repasuje, modernizuje a připravuje k prodeji jejich speciální edice. Současně firma otevírá továrnu na použité součástky, která se věnuje recyklaci vozidel a opětovnému využití dílů a surovin z nich získaných.
Proto Renault Trucks otevřel v srdci svého výrobního závodu v Lyonu specializované středisko o rozloze 3000 m2 vybudované v blízkosti logistického centra. Zde se budou zpracovávat ojetá vozidla s vysokým počtem najetých kilometrů, a to včetně vybraných dílů, které mají stále potenciál pro opětovné použití.
Prozíravé řešení
Vozidla Renault Trucks a jejich komponenty jsou navržené tak, aby vydržely víc než 1,5 milionu kilometrů. Na konci životnosti se budou demontovat v továrně na použité díly. Operátoři odstraní komponenty, které byly dříve označené jako vhodné pro opětovné použití (motor, převodovku, kabinu, palivovou nádrž, nárazníky, deflektory atd.). Po demontáži dílů určených k opětovnému použití se ty ostatní budou recyklovat. Například rámy podvozků se rozřežou, putují do nedaleké slévárny a použijí se při výrobě nového vozidla.
Komponenty k opětovnému použití se zkontrolují, vyčistí a označí. Poté se odešlou do nedalekého skladu náhradních dílů Renault Trucks, stejně jako nové náhradní díly. Použité komponenty uváděné na trh pod označením Used Parts by Renault Trucks budou stejně jako ty nové k dispozici na online portálu náhradních dílů výrobce. Na použité se bude vztahovat záruka výrobce a jejich cena bude v průměru o 50 až 60 % nižší než cena dílů nových.
Co se týká použitých součástek pro své staré modelové řady, Renault Trucks nadále spolupracuje se společností Indra Automobile Recycling a své síti nabídne sortiment dílů získaných demontáží, kterou se zabývá tato specializovaná recyklační společnost.
Touto novou nabídkou pokračuje Renault Trucks v úsilí o uhlíkovou neutralitu. Řeší také nedostatek komponentů a surovin, který má dopad na celé odvětví.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!