Doosan přišel s prvním členem nové generace rypadel střední velikosti. Třiadvacetitunový model DX225LC-7 splňuje požadavky emisní normy Stage V. Je vybavený technologií virtuálního odvzdušňování (VBO). Ta umožňuje dosahovat vyšší produktivity a přibližně o 7 % nižší spotřeby paliva za hodinu než u předchozího modelu.
Kromě vyššího výkonu a úspory nabízí DX225LC-7 mnoho nových funkcí již v základní výbavě. Ty poskytují zásadní vylepšení v oblasti ovladatelnosti, všestrannosti, pohodlí obsluhy, provozuschopnosti a návratnosti investic, se zaměřením na zvýšení produktivity a robustnosti stroje.
Doosan D-ECOPOWER
Technologie D-ECOPOWER od společnosti Doosan využívá elektronické tlakem řízené čerpadlo v hydraulickém systému s uzavřeným středem pro dosažení zvýšení produktivity až o 26 % a zlepšení spotřeby paliva o 7 % – v závislosti na zvoleném režimu. Hlavní regulační ventil minimalizuje tlakové ztráty, zatímco elektrické tlakem řízené čerpadlo účinněji řídí a optimalizuje výkon motoru.
Vylepšená zpětná vazba obsluze prostřednictvím joysticku zajišťuje lepší ovládání stroje a menší únavu. Zrychlení a zpomalení funkcí pracovní skupiny rypadla je plynulejší, což umožňuje otáčet a vykopávat s omezením trhavých pohybů.
Nový motor
Aby byly splněné emisní předpisy pro motory Stage V, je nové rypadlo poháněné poháněné dieselovým motorem Doosan DL06V nejnovější generace s výkonem 129 kW (176 k) při 1800 ot/min. Motor přináší nové řešení, jež překračuje požadavky předpisů Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR) a které zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, navyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných částic.
Vše je kombinované s vysoce účinnou nové technologií následného zpracování DOC/DPF+SCR pro minimalizaci emisí. Díky tomu byla potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena, přičemž není vůbec nutná, dokud stroj nedosáhne 8000 provozních hodin.
Inteligentní řízení výkonu
Novým modelem se Doosan pokouší zajistit, aby produktivita a ochrana životního prostředí šly ruku v ruce. Zvýšená palivová účinnost motoru DL06V v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší ve srovnání s předchozí generací stroje zvýšené úspory paliva, konkrétně +7 % v režimu S a +6 % v režimu P+. Jedná se o dva z celkem čtyř režimů výkonu, které jsou nyní u modelu DX225LC-7 k dispozici. To pomáhá zjednodušit obsluhu nového rypadla ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace stroje. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.
Telematický systém
Na rypadle je už z výroby standardně nainstalovaný nejmodernější bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanCONNECT. Nabízí webové řešení pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby. K dispozici je jako standardní funkce u všech nových rypadel (od 14 tun), kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.*
Zdroj: Doosan
(Podrobnosti v Komunální technice 9/2021)