Na prvních příčkách Mercedes-Benz a Fuso, důraz na elektromobilitu
Značka Mercedes-Benz obhájila po dvaadvacáté v řadě celkové prvenství v prodeji nákladních automobilů nad 6,5 tuny celkové hmotnosti v České republice. Přesvědčivé první pozice ve své kategorii dosáhla i značka Fuso.
V roce 2023 bylo podle údajů z registru vozidel z 2. 1. 2024 v ČR nově registrováno celkem 9946 nákladních automobilů nad 6,5 t celkové hmotnosti, tedy o přibližně 1400 vozidel víc, než v roce 2022. Z toho bylo 2044 nákladních vozidel značky Mercedes-Benz, což znamená podíl na trhu 20,6 %. Daimler Truck ČR tím dosáhl opět prvního místa mezi dovozci a výrobci nákladních vozů v počtu registrovaných vozidel.
Malé vozy s rekordem
V České republice bylo registrováno 1076 kusů tahačů návěsů značky Mercedes-Benz, což znamená tržní podíl 18,2 %. V podvozcích pro různé druhy speciálních nástaveb značka registrovala 802 ks vozidel, což znamená tržní podíl 26,6% a taktéž tradiční první pozici v této kategorii s velkým odstupem od dalších výrobců.
Prodej malých nákladních vozů Fuso Canter byl letos rekordní v historii prodeje této značky, která též patří do portfolia koncernu Daimler Truck. I díky realizovaným flotilovým obchodům je značka v kategorii lehkých nákladních vozidel o celkové hmotnosti 3,5-8,5 t jednoznačným lídrem. Prodejem 176 ks dosáhl v kategorii srovnatelných produktů tržního podílu 67,2 %.
Ve znamení elektromobility
Rok 2023 byl především rokem aktivních příprav na elektromobilitu nákladních vozidel. Výroba akumulátorového, čistě elektricky poháněného těžkého rozvážkového vozidla Mercedes-Benz eActros začala v říjnu 2021 a navázala tak sériovou produkcí na několikaleté období vývoje a testování u vybraných zákazníků. Česká flotila předváděcích vozů Mercedes-Benz eActros, která zahrnuje nejen klasická rozvážková vozidla s chladírenskou nástavbou, tahače návěsů, nosič výměnných nástaveb pro logistické operace, ale i speciály, jako je nosič kontejnerů nebo vozidlo s nástavbou pro svoz komunálního odpadu, najezdila v roce 2023 několik desítek tisíc kilometrů v reálném provozu u zákazníků a zajistila tak mnoho cenných zkušeností s tímto novým odvětvím silniční nákladní dopravy.
Ve druhé polovině roku se v ČR poprvé objevil i elektricky z baterií poháněný Fuso eCanter, který vzbudil velký ohlas u zákazníků a první objednávky nasvědčují tomu, že eCanter má šanci se stát prvním elektrickým nákladním vozidlem v řadě vozových parků v ČR – především v branžích zásilkových a komunálních služeb. Rychlejšímu šíření elektrických vozidel zatím brání nejen jejich vyšší cena, ale hlavně nedostupnost nabíjecích míst, prostorově i výkonově koncipovaných pro nákladní vozidla.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!