Na prvních příčkách Mercedes-Benz a Fuso, důraz na elektromobilitu

Značka Mercedes-Benz obhájila po dvaadvacáté v řadě celkové prvenství v prodeji nákladních automobilů nad 6,5 tuny celkové hmotnosti v České republice. Přesvědčivé první pozice ve své kategorii dosáhla i značka Fuso.

V roce 2023 bylo podle údajů z registru vozidel z 2. 1. 2024 v ČR nově registrováno celkem 9946 nákladních automobilů nad 6,5 t celkové hmotnosti, tedy o přibližně 1400 vozidel víc, než v roce 2022. Z toho bylo 2044 nákladních vozidel značky Mercedes-Benz, což znamená podíl na trhu 20,6 %. Daimler Truck ČR tím dosáhl opět prvního místa mezi dovozci a výrobci nákladních vozů v počtu registrovaných vozidel.

Malé vozy s rekordem

V České republice bylo registrováno 1076 kusů tahačů návěsů značky Mercedes-Benz, což znamená tržní podíl 18,2 %. V podvozcích pro různé druhy speciálních nástaveb značka registrovala 802 ks vozidel, což znamená tržní podíl 26,6% a taktéž tradiční první pozici v této kategorii s velkým odstupem od dalších výrobců.

Prodej malých nákladních vozů Fuso Canter byl letos rekordní v historii prodeje této značky, která též patří do portfolia koncernu Daimler Truck. I díky realizovaným flotilovým obchodům je značka v kategorii lehkých nákladních vozidel o celkové hmotnosti 3,5-8,5 t jednoznačným lídrem. Prodejem 176 ks dosáhl v kategorii srovnatelných produktů tržního podílu 67,2 %. 

Ve znamení elektromobility

Rok 2023 byl především rokem aktivních příprav na elektromobilitu nákladních vozidel. Výroba akumulátorového, čistě elektricky poháněného těžkého rozvážkového vozidla Mercedes-Benz eActros začala v říjnu 2021 a navázala tak sériovou produkcí na několikaleté období vývoje a testování u vybraných zákazníků. Česká flotila předváděcích vozů Mercedes-Benz eActros, která zahrnuje nejen klasická rozvážková vozidla s chladírenskou nástavbou, tahače návěsů, nosič výměnných nástaveb pro logistické operace, ale i speciály, jako je nosič kontejnerů nebo vozidlo s nástavbou pro svoz komunálního odpadu, najezdila v roce 2023 několik desítek tisíc kilometrů v reálném provozu u zákazníků a zajistila tak mnoho cenných zkušeností s tímto novým odvětvím silniční nákladní dopravy.

Ve druhé polovině roku se v ČR poprvé objevil i elektricky z baterií poháněný Fuso eCanter, který vzbudil velký ohlas u zákazníků a první objednávky nasvědčují tomu, že eCanter má šanci se stát prvním elektrickým nákladním vozidlem v řadě vozových parků v ČR – především v branžích zásilkových a komunálních služeb. Rychlejšímu šíření elektrických vozidel zatím brání nejen jejich vyšší cena, ale hlavně nedostupnost nabíjecích míst, prostorově i výkonově koncipovaných pro nákladní vozidla.*

Foto archiv/Daimler Truck

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down