Psal se rok 1908, když začala v detroitském Fordu výroba modelu T, hovorově zvaného jako Tin Lizzie aneb plechová Líza. Jednalo se o milník, který postavil Ameriku na kola. Přesně v tom samém roce založil Hermann Gebauer v Görlitz firmu MEWA. Továrny se ocitly na vlně průmyslu 2.0 a začaly s automatizací výroby. Produkty měly být vyráběny rychleji a levněji, aby si je mohli dopřát i lidé s nižšími příjmy. MEWA tuto myšlenku následovala a podporovala továrny svým inovativním systémem čisticích utěrek. S ním je MEWA po 112 letech v celé Evropě důležitým partnerem podniků, které svou výrobu právě přizpůsobují průmyslu 4.0.
Montážní linky, průmyslová robotika, automatizace, digitalizace. Výrobní podniky se za posledních 100 let hodně změnily. MEWA byla v čele všech těchto důležitých mezníků. Jako poskytovatel textilních služeb podporovala podniky perfektně fungujícím servisním systémem. Zajišťovala čisticí utěrky, vyzvedávala je k vyprání a znovu je dodávala. Zrychlení průmyslu se týká i samotné společnosti MEWA. Zvládá všeobecnou výzvu zvýšit produktivitu, aniž by musela obětovat kvalitu. Neustále je to hlavním faktorem úspěchu. V MEWA tvoří lidé a stroje sehraný tým.
MEWA je v současnosti vysoce výkonná, špičková servisní společnost. Výhody pro zákazníky jsou zřejmé. Pronajímají si výhodný systém s individuálními službami. Klientům jsou k dispozici lokální poradci. Profesionální, vyškolení servisní řidiči dodávají a vyzvedávají čisticí utěrky. Stejně tak ale rádi vyřeší různá přání nebo požadavky o změny. Klienti mají k dispozici rozmanitý zákaznický portál myMEWA, kde mohou sledovat a měnit dodávky nebo využít obsáhlé webové stránky s možností chatu.*
Více v časopisu Komunální technika 12/2020.