Stejně jako v minulých letech již třikrát vyrazil i letos obchodní zástupce společnosti I-Tec Czech František Kubát začátkem srpna na cesty. S tříkolovým vozidlem Piaggio Ape TM podnikl týdenní tour po České republice. V dvojmístné tříkolce ovšem nejel sám, s řízením i dokumentací navštívených míst, kterými byla především tuzemská zeměpisná nej, vydatně pomáhala i druhá členka posádky asistentka společnosti I-Tec Czech Leona Bystroňová.
Tříkolka se speciálním designem a upravenou korbou s nerezovou truhlou na potřebné věci vyrazila na cestu z Ostravy v pátek 3. srpna a území České republiky brázdila celý týden. Každý den urazila v průměru 300 kilometrů, což je na vozidlo, které nesmí používat dálnice a do kopce se pohybuje rychlostí 30 až 40 km/h, úctyhodný výkon. I se zastávkami a pořizováním hojné fotodokumentace a videa, tak byla posádka na cestě každý den do podvečera.
„Svoji misi jsme zahájili návštěvou nejvýchodněji položené obce na území České republiky v Hrčavě. Poté jsme se přesunuli do Karlovy Studánky a vystoupali na nejvyšší umělý bod, vysílač Praděd. Až přímo k vysílači sice auta jezdit správně nesmějí, ale vzhledem k tomu o jaký šlo sportovní výkon, přimhouřily kompetentní osoby pro tentokrát oči. Z Pradědu vedla naše cesta do Hranic, kde jsme navštívili naopak nejhlubší české místo. Do propasti se ale s tříkolkou již opravdu jet nedalo, a tak jsme poslední tři kilometry museli šlapat po svých. Cestou z Moravy jsme nevynechali ani nejvýš položenou nádrž v Dalešicích u Jihlavy a pak už nás uvítaly jižní Čechy,“ seznamuje s první částí itineráře letošní Ape Tour František Kubát.
Na českém jihu neunikla pozornosti posádky nejobjemnější vodní nádrž Orlík ani nejstarší kamenný most v Písku. Po zastávce a noclehu v Českých Budějovicích přišla na řadu návštěva Třeboně a největšího rybníka Rožmberka. A Ape Tour se nevyhnulo ani lipenské nádrži s největší rozlohou vodní plochy. Cesta k šumavskému Černému jezeru byla bohužel neprůjezdná, a tak se stal náhradní zastávkou Stožec. Poté se výprava přesunula do nejzápadněji položené obce Krásná u Aše a pomalu začala svůj volant stáčet zpět na východ. V Chomutově proběhla servisní prohlídka vozidla, která nenašla žádné závady a v poslední den expedice tak mohlo proběhnout focení v Praze na Václavském náměstí i krátká návštěva vydavatelství Profi Press. Pak už nezbývalo, než šťastně dorazit zpět domů.
Stejně jako v minulých letech si zástupci společnosti I-Tec Czech připravili plastové modely vozidel Piaggio, kterými byl odměněn ten, kdo se na cestách s tříkolkou vyfotil. Jak se ukázalo, letní turné začíná mít své skalní fanoušky. Na internetové síti někteří sledovali putování tříkolky prakticky každý den. A malé vozidlo si určitě ostudu neudělalo.
Vozidlo Ape TM 703 s benzínovým motorem v provedení sklápěč bylo v tovární verzi a kromě nerezové truhly namontované na korbě bez úprav. Za sedm dní ujelo 2040 kilometrů (denní průměr 290 km). Průměrná spotřeba byla 11 litrů na sto kilometrů, za celou trasu spotřebovalo vozidlo šest litrů oleje. Nejdelší trasu urazila poslední den z Prahy do Ostravy najela 395 km. Kromě výměny zapalovací svíčky se v průběhu cesty nevyskytly žádné závady.
Dvoumístná dvoudveřová tříkolka Ape TM má celkovou hmotnost 1270 kg a nosnost až 805 kg. Uživatel si může zvolit mezi benzínovým, nebo dieselovým motorem. Benzínový motor pracuje s objemem válců 220 cm3 a výkonem 7,5 kW. Vyrábí se jako valník, sklápěč, dodávka a dále je možno dodat Ape TM se speciální nástavbou podle volby zákazníka. Vozidlo smí řídit osoby již od 17 let.
Popisek:
Vozidlo jsme mohli v poslední den výpravy uvítat i ve vydavatelství Profi Press. Na korbě stojí Roman Paleček, Jan Kroupa a František Kubát (zleva), v pozadí v okně sleduje dění a tiše závidí chytrý, mladý, v kolektivu oblíbený a hezký zástupce šéfredaktora týdeníku Zemědělec Vladislav Fuka.