05.09.2023 | 09:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Komunální safari po čtyřech letech vynucené pauzy

Po delší vynucené pauze uspořádala společnost Simed koncem června ve Dvoře Králové nad Labem tradiční Komunální safari s prezentací komunálních nástaveb ze svého širokého vyráběného sortimentu. Většina letních a zimních pracovních nástaveb se představila v agregaci s vozidly Durso Multimobil a Fuso Canter.

Účastníky akce přivítal v takřka tropickém počasí jednatel společnosti Simed, Ing. Jaroslav Bil. „Jsme rádi, že se po čtyřleté pauze povedlo akci uspořádat a setkat se s dlouholetými obchodními partnery. Firma Simed působí na trhu již téměř třicet let a těší nás, že se k nám naši zákazníci opětovně vracejí. V uplynulých několika letech, kdy jsme se nemohli vzhledem k pandemickým opatřením společně vidět, došlo na trhu k určitým změnám, se kterými jsme se museli vyrovnat. Například v loňském roce jsme museli nahradit dosavadního prodejce na německém trhu, ale povedlo se, takže v Německu mají naše nástavby zastoupení i nadále. Dnes bude většina pracovních nástaveb prezentována v agregacích s užitkovými vozidly Durso Multimobil a Fuso Canter, ale daří se nám navazovat kontakty i s dalšími výrobci podvozků. V případě vozidel Durso nás těší, že na tuzemském trhu nachází uplatnění. Od chvíle, kdy jsme se stali výhradním dovozcem těchto univerzálních komunálních vozidel, našlo svoje uživatele v tuzemsku zhruba 80 strojů této značky. Za úspěšnou můžeme považovat i spolupráci se značkou Fuso Canter. Úpravy těchto vozidel zajišťujeme i pro německý trh. Obchodní síť se snažíme vybudovat v sousedním Polsku a jako perličku a menší dobrodružství mohu zmínit například dodávku svozové nástavby do Chile,“ řekl úvodem Jaroslav Bil.

Durso v mnoha agregacích

S výkonem motoru do 55 kW, homologací Stage V a s pohonem 4 x 2 s možností připojení 4 x 4 pracují užitková vozidla italského výrobce Durso. Jak upozornil Jaroslav Bil, vozidlo je homologováno v kategorii 5,5 tuny a do budoucna se připravuje homologace motoru Euro 6. „Celková hmotnost bývá častým problémem. Nicméně vejít se kupříkladu se svozovou nástavbou do kategorie celkové hmotnosti 3,5 tuny je takřka nemožné. Určitě by výrazně prospělo prosadit kategorii 4,2 t, jak je tomu někde v zahraničí.“

První vozidlo Durso s rozvorem 2420 mm se představilo v agregaci s čelní sněhovou radlicí PMS a dvoušnekovým sypačem SVS Duplo (1). Následující vozidlo bylo vybaveno nádrží na vodu s tlakovou myčkou s možností ohřevu vody. Nástavbu s pohonem od podvozku je možné využít při zalévání, mytí městského mobiliáře i likvidaci plevele (2).

Na krátkém rozvoru 2420 mm a se systémem hákového nosiče kontejnerů Hyva se prezentovalo Durso s cisternou o objemu 2000 litrů a kropicím ramenem (3). Rameno pracuje s proporcionální hydraulikou, takže jsou jeho pohyby plynulé a obejdou se bez nežádoucích rázů.

Další cisterna, tentokrát s objemem 3000 litrů, byla agregována s vozidlem s dlouhým rozvorem. Tato agregace s hydraulikou pouze pro cisternu dokáže nahradit i práci vozidel vyšší hmotnostní kategorie (4).

S vozidlem Durso s rozvorem 2900 mm a dlouhým hákovým nosičem byl agregován též čistič kanálových vpustí vhodný pro pravidelné čištění kanálových košů (5).

Více v časopisu Komunální technika 8/2023.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down