Honda rozšířila řadu dvouválcových motorů GX o dva nové typy, a to iGX700 (688 cm3, 22,1 k) a iGX800 (779 cm3, 24,8 k), respektive o jejich vertikální verze iGXV700 a iGXV800. Uvedené modely jsou vybavené systémem elektronického vstřikování paliva (EFI), který nahrazuje konvenční karburátor.
Nové motory nabízejí další vlastnosti výrobků Honda v kombinaci s tradiční spolehlivostí pro širokou škálu profesionálních zařízení, zahrnujících například stavební stroje (řezače spár, hladičky betonu, vibrační válce, elektrocentrály...) a zahradní i parkovou techniku (traktory, drtiče...).
Výhody v kostce
Kompaktní design nových motorů podobný současným dvouválcům umožňuje snadné použití do stávajících aplikací. Regulátor STR (Self Tuning Regulator) zajišťuje stabilní otáčky motoru i za podmínek měnícího se zatížení. Technologie elektronického vstřikování paliva (EFI) optimalizuje spotřebu.
Použití motorů usnadňuje automatický sytič, který současně snižuje problémy spojené s použitím karburátoru. Životnost agregátů prodlužuje jednodušší diagnostika. Díky sběrnici CAN bus se rozšiřují možnosti komunikace a vzdáleného ovládání.
Hlavní charakteristiky
Stejně jako u současných motorů Honda GX630/GXV630 a GX690/GXV690 mají nové pohonné agregáty kompaktní design zahrnující hemisférický spalovací prostor, integrovaný válec i hlavu a kované ocelové ojnice.
Ostatní vlastnosti, které uživatelé jistě ocení, zahrnují digitální systém zapalování, vzduchový filtr s dlouhou životností, startér automobilového typu a tlakové palivové čerpadlo. Všechny tyto prvky zajišťují vysokou efektivitu, špičkové chlazení, nízkou hlučnost a vibrace, stejně jako spolehlivý výkon.
S podobným blokem jako u modelů GX630/GXV630 a GX690/GXV690 jsou rozměry nových motorů iGX700/iGXV700 a iGX800/iGXV800 rovněž podobné. To umožňuje výrobcům maximální flexibilitu s ohledem na již existující přípravky a rámy.
Řídicí jednotka ECU nabízí kompletní možnosti dálkového ovládání drive-by-wire, což umožňuje „spravovat“ klíčové aspekty provozu motoru, především otáčky. Mohou být naprogramované požadavky zatížení a otáček (například úsporný/výkonový režim).
Samoladící regulátor STR minimalizuje pokles otáček ve srovnání s klasickým mechanickým regulátorem díky elektronickému ovládání klapky plynu tak, aby byly zajištěné konstatní otáčky motoru i při měnícím se zatížení.
Konfigurace elektronického vstřikování paliva EFI eliminuje karburátor a umožňuje elektronicky ovládat vstřikovač paliva. Tak je zajištěné jeho požadované množství.
Klíčové vlastnosti
(Podrobnosti v Komunální technice 5/2019)