Po padesáti letech výroby oslaví závod Elnesvågen u Molde v Norsku, kde se vyrábí řada kloubových sklápěčů (ADT) Doosan, v tomto měsíci dokončení 10 000. stroje. Podle ředitele Jana Rogera Lindseta půjde sklápěč s výrobním číslem 851951 do norské společnosti Rental Group.
Výroba zde započala v roce 1972, kdy se podnik jmenoval Glamox. Od té doby měla značka víc názvů, například Moxy, Moxy Industrial, Brown Engineering, Moxy Trucks, Moxy Engineering. V roce 2008 se název změnil na Doosan, když jihokorejský výrobce koupil továrnu a produkt. V roce 2021 koupila společnost Hyundai Heavy Industries sortiment stavebních strojů Doosan včetně řady ADT a název firmy se změnil na Hyundai Doosan Infracore (HDI).
V závodě Elnesvågen v současné době pracuje 150 zaměstnanců, ale vzhledem k tomu, že se zde nyní vyrábějí kloubové sklápěče značek Doosan i Hyundai, očekává se, že dojde k rozšíření počtu pracovníků, aby byl splněný předpokládaný 40% nárůst výroby.
Se třemi modely
Řada kloubových sklápěčů Doosan zahrnuje dva modely 6 x 6 – stroje DA30-7 a DA45-7 splňující požadavky Stage V – přičemž DA30-7 má užitečné zatížení 28 tun, zatímco u DA45-7 je to 41 tun. Řada byla rozšířená na veletrhu Bauma 2022 uvedením nové verze kloubového sklápěče DA45-7 s pohonem 4 x 4, který má konkurovat pevným sklápěčům (RDT) ve třídě 40 tun.
Stejně jako všechny kloubové sklápěče Doosan mají modely DA30-7 a DA45-7 kloubový závěs umístěný za otočným prstencem, což zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti na přední nápravě i při maximálním úhlu natočení kol. To v kombinaci s volně kyvným zadním tandemovým podvozkem zajišťuje rovnoměrné rozložení hmotnosti na každé kolo a zaručuje trvalý kontakt a pohon šesti kol pro rovnoměrné rozložení výkonu a vynikající výkon zejména na obtížných terénech, jako je měkká půda, nerovné povrchy, velmi strmé svahy, úzké zatáčky nebo kombinace všech těchto obtížných podmínek.
Společným výsledkem toho je, že bod obratu vpřed, jedinečný tandemový podvozek a zkosený zadní rám poskytují optimální vlastnosti na hrubém a měkkém terénu. Jedinečný tvar karoserie a zkosený rám zajišťují rovnoměrné rozložení zátěže na všechna kola, díky čemuž jsou tyto stroje výbornými přepravními prostředky pro práci v měkkém terénu. Konstrukční provedení kloubů rovněž zajišťuje rovnoměrné rozložení zátěže na kola na levé i pravé straně při otáčení, což je velmi důležité pro trakci a stabilitu strojů. Všechny tyto funkce jsou k dispozici u obou modelů kloubových sklápěčů Doosan DA30-7 a DA45-7.
Na novém sklápěči 4 x 4 je jednotka předního podvozku a kabiny stejná jako u původního typu 6 x 6, přičemž úpravy doznala pouze jednotka zadního sklápěče. Model 4 x 4 DA45-7 s převodovkou ZF EP8-420 je dvounápravový kloubový sklápěč s dvojitými koly vzadu a sklápěcí částí podobnou té, kterou používají pevné sklápěče ve třídě 40 tun.
*Poznámka: Hyundai Doosan Infracore nahrazuje značku DOOSAN na svých stavebních strojích a představuje novou značku s názvem DEVELON)
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!