25.10.2019 | 06:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Ještě lepší třicetitunové rypadlo

Společnost Doosan uvedla na trh své první pásové rypadlo střední třídy vyhovující požadavkům Stage V. Nový třicetitunový model DX300LC-7 nabízí ve své třídě bezkonkurenční kombinaci vysokého výkonu, provozních funkcí, nízké spotřeby, spolehlivosti a dlouhé životnosti.

Rypadlo navazuje na úspěšnou konstrukci předchozího stroje Stage IV. Přináší lepší pohodlí obsluhy, ovladatelnost, produktivitu, provozuschopnost a kratší návratnost investic.

Pohodlí a snadné ovládání

Nová vylepšená kabina kromě toho, že vyniká prostorností a ergonomií, posouvá pohodlí obsluhy a snadnost ovládání opět na vyšší úroveň. Je vybavena novým sedadlem a standardně nabízí víc funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerém použití rypadla.

Nový osmipalcový dotykový barevný LCD panel na přístrojové desce poskytuje víc informací prostřednictvím o 30 % většího displeje. Kromě jiného nechybí integrovaný stereo systém, inteligentní bezklíčkové startování (volitelně) a další benefity. Čtyři kamery (přední, dvě postranní a zadní) poskytují plnou viditelnost kolem rypadla a umožňují obsluze pozorovat oblast v okolí stroje seshora.

Nový motor, nižší emise

Rypadlo DX300LC-7 pohání nejnovější dieselový motor Doosan DL08, který poskytuje výkon 202 kW a splňuje (a překračuje) emisní předpisy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR). Dále zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic.

To je kombinováno s vysoce účinnou technologií následného zpracování DOC/DPF+SCR, která zajišťuje minimální emise. Díky tomu byla potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena – není nutná, dokud stroj nedosáhne 8000 provozních hodin.

Ekologický a ekonomický provoz

Modelem DX300LC-7 se společnost Doosan pokouší zajistit, aby produktivita a ochrana životního prostředí šly ruku v ruce. Zvýšená palivová účinnost motoru DL08 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší ve srovnání s předchozí generací stroje zvýšené úspory paliva, konkrétně +7 % v režimu S a +6 % v režimu P+.

Jedná se o dva z celkem čtyř režimů výkonu, které jsou nyní u tohoto modelu k dispozici, což pomáhá zjednodušit obsluhu ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace stroje. Obsluha může nyní nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.

Na novém modelu DX300LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro monitoring vozového parku DoosanConnect. Tento systém je velmi užitečný pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a preventivní údržbu. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

Základní parametry DX300LC-7 s ramenem 3,1 m

Provozní hmotnost 30,3 t.

Hloubka výkopu 7305 mm.

Dosah hloubení 10 725 mm.

Výška hloubení 10 325 mm.

Celková šířka (s pásy 600 mm) 3200 mm.

Výška 3050 mm.

Celková délka v poloze pojezdu 10 605 mm.

Poloměr otáčení zadní části 3230 mm.

Rypná síla na lžíci (ISO) 18,9 t.

Rypná síla na rameni (ISO) 13,2 t.

Pojezdová rychlost: nízký rozsah – 3,0 km/h, vysoký rozsah – 5,5 km/h.

Motor: šestiválec Doosan DL08 Stage V, 202 kW (271 k) při 1800 ot /min.*

(Podrobnosti v Komunální technice 10/2019)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down