Hyundai Doosan Infracore zahájí v roce 2025 sériovou výrobu vodíkových motorů

Hyundai Doosan Infracore (HDI) urychluje vývoj svých vodíkových motorů. Uvedení prvního prototypu plánuje již letos. HDI vyvíjí jedenáctilitrový vodíkový motor s výkonem 300 kW (402 k) a točivým momentem 1700 Nm při 2000 ot/min. Splňuje předpisy Tier 5 / Stage V / Euro 7, které vyžadují snížení emisí o 90 % proti současné úrovni tak, aby bylo dosaženo nulového CO2 (pod 1 g/kWh), a tím i nulových emisí.

Nové motory jsou poháněné vodíkem s nízkou čistotou, díky čemuž jsou odolné, ekonomické a mají vysokou hustotu energie. Díky tomu jsou nejvhodnějším pohonem pro vozidla střední až velké velikosti a pro prostředky používané na dlouhé vzdálenosti. Na jedno nabití v délce 10 minut lze ujet až 500 km a motory jsou o 25–30 % úspornější než palivové články nebo baterie, vezmeme-li v úvahu cenu vozidla a náklady na údržbu.

HDI hodlá využít své stávající technologie a výrobní kapacity s cílem snížit náklady a urychlit komerční uvedení na trh. Nové vodíkové motory budou do roku 2024 pro ověření instalovány do středních až velkých užitkových vozidel, například nákladních automobilů, velkých autobusů, stavebních strojů a do generátorů elektrické energie. Sériová výroba v plném rozsahu se plánuje na rok 2025.

Na stavebním veletrhu CONEXPO 2023, který se uskuteční již zanedlouho (14.–18. 3.) v Las Vegas v USA, představí HDI různé produkty včetně H2ICE, bateriových sad pro elektrická vozidla a plug-in plně hybridních pohonných jednotek.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down