Elektrický nákladní vůz boří mýty

Po ujetí 23 000 kilometrů napříč Evropou zakončilo elektrické nákladní vozidlo Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo (obrázek) svou roadshow ve finském Laponsku. Závěrečná etapa, poznamenaná teplotami klesajícími až na -19 °C, jasně prokázala, že nákladní elektromobily spolehlivě fungují i v extrémních zimních podmínkách.

Od dubna loňského roku, kdy vyjel z Lyonu, sídla výrobce, najel 100% elektrický Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo po celé Evropě 23 000 kilometrů. Projel například Francii, Nizozemsko, Velkou Británii, Španělsko, Švýcarsko, Belgii a Německo. Díky efektivnímu řízení mezidobíjení zvládl denně urazit až 700 kilometrů. Nejdelší vzdálenost na jedno nabití činila 360 kilometrů na trase mezi Švýcarskem a Německem.

V závěrečné fázi roadshow zamířil Renault Trucks E-Tech T Diamond Echo v prosinci 2024 do Finska s cílem předvést výkon elektrických nákladních vozidel v drsném klimatu. Mezi Helsinkami a Rovaniemi v Laponsku ujel 1600 kilometrů, včetně 250km úseku na jedno nabití. Denní etapy dosahovaly až 700 kilometrů, přičemž proběhla dvě mezidobíjení. Tato expedice ukázala, že elektrická nákladní vozidla si poradí i s mrazy a vyvrátila mnohé předsudky ohledně jejich výkonu v zimě.

Přesvědčivé výsledky i v mrazech

„Testy z Finska potvrdily, že elektrická nákladní vozidla zůstávají plně funkční i v náročných zimních podmínkách,“ říká Régis Pierrelle, ředitel provozu elektromobility Renault Trucks. „Navzdory obecným obavám jsme nezaznamenali žádné problémy s dojezdem, dostupností nabíjení ani délkou dobíjení. Vytápění kabiny nemělo na dojezd žádný významný vliv, a to především díky programovatelnému systému předehřevu, který optimalizuje spotřebu energie.“

V teplotách dosahujících až -19 °C si elektrické nákladní vozidlo udrželo výkon srovnatelný s dieselovými modely. Mrazivé počasí sice vedlo k mírnému nárůstu spotřeby energie o 10 až 15 %, ale tento efekt je běžný u všech typů vozidel a souvisí například s aerodynamikou a použitím zimních pneumatik.

„Jeden z finských zákazníků se s námi podělil o zkušenost z loňské zimy, kdy při teplotách kolem -30 °C byl jeho jediným pojízdným vozidlem právě elektrický tahač Renault Trucks. Dieselové modely zůstaly nepojízdné kvůli krystalizaci AdBlue,“ dodává Pierrelle. Tento příklad je dalším důkazem spolehlivosti elektrických nákladních vozidel v extrémních podmínkách.

Úspěšnou expedicí završuje Renault Trucks rok plný konkrétních ukázek provozní spolehlivosti svých elektrických řešení.*

Foto archiv/Renault Trucks

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.