Energetická transformace podpořená dobrými výsledky

Renault Trucks uzavřel rok 2022 s celkovým objemem 58 967 fakturovaných vozidel, což představuje nárůst o 15 %. Na turbulentním evropském trhu, který poznamenaly výpadky v dodavatelské řetězci, posílil výrobce svoji pozici v segmentu nad 16 tun s tržním podílem 9,4 %, což představuje nárůst o 0,6procentního bodu.

V oblasti elektromobility upevnil Renault Trucks své postavení v Evropě s tržním podílem 24,2 % v segmentu středně těžkých a těžkých elektrických nákladních vozidel (MHDV). Na domácím trhu si výrobce udržel dominantní postavení s tržním podílem 29,4 % v segmentu vozidel nad 16 tun a tržním podílem 75 % na trhu elektrických vozidel (MHDV). Tyto solidní výsledky umožňují značce Renault Trucks pokračovat v energetické transformaci.

Zrychlení přechodu na elektromobilitu

Rok 2022 byl pro značku Renault Trucks bezpochyby rokem dekarbonizované mobility. Jednak otevřením montážní linky pro nákladní kola Kleuster v závodě v Lyonu, která umožňuje efektivnější distribuci na poslední míli, ale i výrobou středně těžké řady elektrických vozidel v závodě Renault Trucks v Blainville-sur-Orne, z jehož montážní linky sjelo už 1000 vozidel, čímž se výrobce etabloval jako klíčový hráč v oblasti elektrické mobility.

Důkazem toho je, že Renault Trucks v roce 2022 dosáhl v Evropě podílu registrací 24,2 % v segmentu středně těžkých elektrických vozidel a fakturoval 379 vozidel Renault Trucks D E-Tech a D Wide E-Tech. Ve Francii zůstává Renault Trucks nesporným lídrem v oblasti elektromobility se 75% podílem na trhu středně těžkých elektrických vozidel. V roce 2022 Renault Trucks fakturoval 268 elektrických užitkových vozidel Renault Trucks Master E-Tech.

V uplynulém roce vložilo mnoho dopravních společností a místních samospráv důvěru do značky Renault Trucks, aby jim pomohla při přechodu na elektrická vozidla, jako například společnost XPO ve Francii, která oznámila objednávku 100 elektrických vozidel této značky, španělské město Barcelona, které si pořídilo 73 elektrických nákladních vozidel Renault Trucks pro svoz odpadu a čištění ulic, Coca-Cola, která v Belgii provozuje 30 elektrických vozidel Renault Trucks pro dodávky na poslední míli svým zákazníkům anebo společnost Sepur, která právě uvedla do provozu 18 vozidel Renault Trucks D Wide E-Tech pro svoz komunálního odpadu pro celý 13. pařížský obvod.

Elektrická vozidla zákazníků Renault Trucks již ujela celkem 4 miliony km, což odpovídá úspoře 3 200 tun CO2. Tento trend bude pokračovat i v roce 2023, protože Renault Trucks zaregistroval v roce 2022 více než 1700 objednávek na elektrická vozidla. Na konci roku 2023 zahájí výrobce ve svém závodě v Bourg-en-Bresse také výrobu těžkých elektrických vozidel, Renault Trucks T E-Tech pro regionální distribuci a Renault Trucks C E-Tech pro městskou výstavbu.

Příchod 100% elektrické těžké řady Renault Trucks v roce 2023 znamená pro výrobce významný krok vpřed ve prospěch dekarbonizace silniční nákladní dopravy. Renault Trucks je nyní jedinou značkou, která nabízí komplexní řešení elektromobility pro různá použití: od nákladního kola s hmotností 650 kg až po 44 t elektrické tahače a stavební vozidla. Tato elektrická vozidla jsou součástí kompletního ekosystému pro dekarbonizaci dopravy, který navrhuje Renault Trucks a který má podobu na míru šité podpory dopravcům při jejich energetické transformaci od prvního záměru dekarbonizovat svůj vozový park: od analýzy a vyhodnocení potřeb až po implementaci a monitorování provozu. Renault Trucks pokračuje ve své ambici, aby do roku 2030 tvořila elektrická vozidla 50 % prodaných objemů.

Závazek k oběhovému hospodářství

Pro Renault Trucks je přijetí modelu oběhového hospodářství jedním z pilířů dekarbonizace dopravního průmyslu. Prodloužením životnosti ojetého nákladního vozidla nebo jeho dílu snižuje Renault Trucks dopad na přírodní zdroje až o 80 %. Jde o model založený na třech principech: regenerovat, repasovat a recyklovat.

V roce 2022 prodloužil Renault Trucks životnost 345 vozidel z vozových parků svých zákazníků jejich repasováním ve svém Used Trucks Center v Saint-Priest. První takto repasovaný vozový park bude dopravci vrácený v polovině roku 2023, což značce Renault Trucks umožní vyhodnotit tuto činnost.

Renault Trucks poskytl druhý život 132 ojetým nákladním vozidlům, která byla přestavěna pro nové použití v továrně Used Trucks Factory v Bourg-en-Bresse. Tento počet, který je výrazně nižší než poptávka, vysvětluje nedostatečná dostupnost vozidel s historicky nízkou úrovní zásob (1001 kusů) a skutečnost, že si dopravci ponechávají svá auta déle. Přímým důsledkem tohoto nedostatku jsou o 25 % nižší dodávky ojetých vozů Renault Trucks v roce 2022 v porovnání s předchozím rokem.

Uhlíková neutralita do roku 2040

Renault Trucks se zavázal urychlit dekarbonizaci svých aktivit, aby pomohl udržet nárůst globální teploty pod 1,5 °C do konce století. Cíle výrobce, stanovené v rámci Science Based Target iniciativy (SBTi), vycházejí z vědeckých údajů. Od roku 2040 bude Renault Trucks prodávat pouze nákladní vozidla, která budou 100% bez fosilních paliv.*

Foto archiv/Renault Trucks

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down