Elektrický tahač s prodlouženým dojezdem

Od roku 2025 bude Renault Trucks přijímat objednávky na prodloužený dojezd svého 100% elektrického modelu E-Tech T. Vozidlo s dojezdem až 600 km na jedno nabití otevírá nové perspektivy pro další dekarbonizaci dálkové dopravy.

Elektrická nákladní vozidla Renault Trucks najela v provozu u zákazníků více než 30 milionů kilometrů a ušetřila 29 000 tun emisí CO₂. Novou nabídkou francouzský výrobce dále rozšiřuje řadu svých udržitelných dopravních řešení, aby podpořil své zákazníky při jejich energetické transformaci.

Inovativní technologie pro maximální výkon

Zvýšeného dojezdu modelu Renault Trucks E-Tech T bylo dosaženo integrací nového komponentu, kterým je elektrická náprava - foto. Tato technologie umožňuje seskupit všechny prvky hnacího ústrojí (elektromotory a převodovku) v zadní části vozidla, čímž se uvolní prostor mezi bočními podélníky pro umístění dalších akumulátorů. Renault Trucks E-Tech T vybavený elektrickými nápravami umožňuje dojezd až 600 km na jedno nabití.

„Příchod tohoto elektrického nákladního vozidla podpoří přechod na elektrickou mobilitu,“ vysvětlil Emmanuel Duperray, senior viceprezident pro elektromobilitu Renault Trucks. „Věříme, že dojezd 600 km na jedno nabití v kombinaci s rozvojem veřejné dobíjecí infrastruktury do roku 2026, nám umožní dosáhnout provozní parity s dieselovou technologií kterou naši zákazníci očekávají.“

Širší nabídka elektrických vozidel

Vozidlo E-Tech T s prodlouženým dojezdem, určené pro dálkovou dopravu, rozšíří nabídku výrobce elektrických vozidel, aniž by nahradilo stávající řešení. Renault Trucks bude nadále nabízet širokou škálu konfigurací, dojezdů a výbav přizpůsobených konkrétnímu použití. S cílem pomoci dopravcům najít ideální řešení jim výrobce poskytuje také pokročilé simulační nástroje, které umožňují konfiguraci každého elektrického nákladního vozidla podle jejich specifických potřeb.

„Nechceme se účastnit závodu o největší dojezd na jedno nabití,“ zdůraznil Duperray. Předimenzované akumulátory znevýhodňují užitečné zatížení, zvyšují celkové provozní náklady a zvyšují ekologickou stopu. Elektrické nákladní vozidlo je z podstaty dražší než to se spalovacím motorem. Musíme přehodnotit nízkouhlíkovou logistiku, tedy dopravní modely tak, abychom optimalizovali využití dopravních prostředků, a tím snížili náklady na jeden ujetý kilometr.“

Renault Trucks podporuje své zákazníky, aby přizpůsobili velikost akumulátorů podle svých skutečných potřeb, a poskytuje jim podporu při optimalizaci řešení, včetně strategie nabíjení. Tento přístup už nyní umožňuje dosahovat u sériových vozidel E Tech T denního nájezdu přes 700 km.

Příjem objednávek na model E-Tech T s prodluženým dojezdem bude spuštěný v roce 2025. Vozidla se budou vyrábět v továrně v Bourg-en-Bresse, která se od roku 2023 věnuje výrobě elektrických vozidel značky.*

Foto archiv/Renault Trucks

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down