Elektrická nákladní vozidla s dojezdem 600 km

Renault Trucks rozšiřuje nabídku svých elektrických vozidel o nové verze modelu Renault Trucks E-Tech T: E-Tech T 585 a E-Tech T 780, který nabízí dojezd 600 km na jedno nabití. Byly navrženy s ohledem na specifické potřeby dopravců.

E-Tech T 780 je zaměřený na maximální dojezd, E-Tech T 585 na užitečné zatížení, zatímco E-Tech T 540 4 x 2 zůstává ideální volbou pro regionální přepravu.

Inovativní technologie pro vyšší výkon a efektivitu

Zvýšený dojezd modelů E-Tech T 780 a T 585 umožnila integrace nové elektrické nápravy (E-axle). Ta soustřeďuje všechny prvky hnacího ústrojí – elektromotory i převodovku – do zadní části vozidla. Tím se uvolnil prostor mezi podélníky rámu, kam bylo možné umístit další moduly akumulátorů.

Oba modely využívají lithium-iontové baterie typu NCA (nikl, kobalt, hliník) s vysokou energetickou hustotou a specifickým tvarem L, který je dokonale přizpůsobený nové architektuře. Renault Trucks garantuje jejich výkon po dobu až osmi let nebo jednoho milionu kilometrů.

Model E-Tech T 585 s kapacitou akumulátorů 585 kWh nabízí dojezd 460 km* a současně nejvyšší užitečné zatížení v celé modelové řadě. Varianta E-Tech T 780 s kapacitou akumulátorů 780 kWh nabízí dojezd 600 km* a je určena dopravcům, kteří požadují maximální dojezd mezi nabíjeními.

Pro efektivní využití přestávek jsou obě verze kompatibilní s ultrarychlým nabíjecím systémem MCS (Megawatt Charging System) s výkonem až 720 kW, který umožňuje doplnit energii na 350 km dojezdu během 45minutové přestávky. Nabíjení v depu je možné prostřednictvím standardu CCS (až 350 kW).

Současně Renault Trucks modernizuje i aktuální model E-Tech T 540 4 x 2, který nově nabízí dojezd 450 km na jedno nabití.

Komfort, ovladatelnost a optimalizované zatížení

Verze E-Tech T 585 a T 780 v konfiguraci tahač 6 x 2 jsou určeny pro dálkovou přepravu a vybaveny plně pneumatickým odpružením, které zajišťuje vysokou úroveň komfortu i snazší manévrování při najíždění k rampám.

Díky zadní nápravě je jejich manévrovatelnost srovnatelná s verzí 4 x 2. Tato lehká, zvedací a řiditelná náprava navíc snižuje opotřebení pneumatik při jízdách s nízkým zatížením. Model E-Tech T 585 nabízí užitečné zatížení až 28 tun (v závislosti na místní legislativě).

Komplexní služby pro maximální provozuschopnost

Pro zajištění výkonu, efektivity a profitability svých elektrických vozidel, nabízí Renault Trucks kompletní sadu propojených a prediktivních služeb:

Optifleet systém pro správu vozového parku, který umožňuje plánování tras, sledování vozidel v reálném čase, analýzu výkonu i správu nabíjení, a tím usnadňuje každodenní provoz.

Serenity – servisní balíček určený pro elektrická vozidla, který zaručuje jejich optimální využití díky rozšířenému monitoringu a osobnímu poradenství expertů Renault Trucks během prvního roku provozu.

Aplikaci pro řidiče, která umožňuje sledovat stav nabití a na dálku nachystat vozidlo (předchlazení či předehřátí kabiny i akumulátorů), aby bylo vždy připravené k odjezdu.

E-Tech Program nabízí dopravcům osobní poradenství expertů Renault Trucks a přístup k pokročilým nástrojům pro analýzu flotily, tras a energetických potřeb, stejně jako pro simulaci dojezdu a úspor CO₂, s cílem vytvořit na míru šitou strategii dekarbonizace.

Tři nové modely se budou vyrábět v závodě Bourg-en-Bresse, kde od konce roku 2023 probíhá výroba elektrických vozidel E-Tech T a E-Tech C.

* Uvedené údaje o dojezdu závisí na provozních podmínkách a stylu jízdy. Výpočet vychází z celkové hmotnosti soupravy 32 tun.

Foto archiv/Renault Trucks*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.