Společnost Doosan Infracore Europe uvedla na trh nový kolový nakladač DL420-7 Stage V. Ve srovnání s předchozím modelem Stage IV přináší zcela nový design, vyšší výkon a palivovou účinnost a vylepšené prostředí pro obsluhu.
Do řady kolových nakladačů Doosan přináší DL420-7 svěží vzhled se zcela novou, prostornou a ergonomickou kabinou. Disponuje inovativními funkcemi pro vyšší produktivitu, lepší ovladatelnost a pohodlí obsluhy. Stejně jako u všech kolových nakladačů Doosan je většina těchto funkcí u nového modelu nabízena standardně, na rozdíl od jiných strojů na trhu, kde se jedná o volitelnou výbavu.
Výkonný a úsporný motor
Nový model má větší standardní kapacitu lžíce 4,5 m3 (největší ve své třídě) a přináší 7% zvýšení produktivity ve srovnání s předchozím modelem „-5“. S automatickou pětistupňovou převodovkou Powershift a nápravami HDL pro vysoké zatížení nabízenými jako standard odvádí model DL420-7 výjimečnou práci, zejména v prostředích s velkou zátěží. Má také plynulé a citlivé ovládání hydrauliky, čímž je ideální pro aplikace jako jsou manipulace se stavebním materiálem, demolice, zpracování odpadu, recyklace, těžba a dobývání nerostných surovin.
Nakladač je poháněn novým šestiválcovým motorem Scania DC13, který splňuje požadavky Stage V. Má výkon 257 kW (345 k) při 1800 ot./min a poskytuje působivý maximální točivý moment 2196 Nm při 1100 ot./min. Splňuje emisní předpisy Stage V bez nutnosti recirkulace výfukových plynů (EGR), a to díky využití technologií následného zpracování, selektivní katalytické redukce, dieselového oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic (DPF). Cyklus čištění popílku u DPF byl vylepšen na více než 6000 hodin a obsluha je plně informována o stavu DPF pomocí indikátoru míry znečištění na novém osmipalcovém dotykovém displeji.
Bez potřeby EGR a s novým výběrem režimů napájení – SAT2, Standard nebo Power – přináší tento motor o 5 % nižší spotřebu paliva. Systém řízení výkonu Situation Awareness Technology (SAT2) nové generace automaticky skenuje činnost stroje a upravuje výkon motoru podle analýzy tlaku ve výložníku, tlaku čerpadla a výstupního hřídele v reálném čase.
(Podrobnosti v Komunální technice 9/2020)*