Při výběru stroje rozhodl výkon a obratnost

Česká stavební firma TERRABAU se sídlem v brněnskéých Horních Heršpiciích působí na trhu od roku 2001. Zabývá se zemními a demoličními pracemi, výstavbou inženýrských sítí, realizacemi pozemních komunikací, hloubením základů domů i vodovodních a kanalizačních přípojek. Dalším předmětem činnosti je i pronájem stavebních strojů. Její strojový park tvoří široký sortiment minirypadel, nakladačů, dozerů, silničních válců i výkonných rypadel. Do její flotily patří mimo jiné i dvě pásová rypadla Doosan DX235LCR.

„Naše firma působí především v Brně a okolí, i když někdy máme zakázky i ve vzdálenějších lokalitách. Kromě stavebních prací nabízíme k pronájmu širokou škálu strojů, ať již s obsluhou nebo bez ní. K bagrům máme k dispozici veškeré potřebné příslušenství od lopat s pracovním záběrem 30 až 200 cm, svahovacích lžic, hydraulických kladiv, až po drapáky či frézy. Jelikož se většinou pohybujeme v městské zástavbě, potřebujeme výkonné a přitom obratné stroje, které zvládnou práci na relativně malém prostoru. Proto nás před několika lety zaujalo pásové rypadlo Doosan DX235LCR,“ říká úvodem jednatel společnosti TERRABAU Ján Kopinec.

Šestiválec byl jasná volba

První pásové rypadlo Doosan DX235LCR zakoupila firma TERRABAU na základě výsledků výběrového řízení v roce 2014, druhý stroj téže značky přibyl do strojového parku vloni na podzim. „V roce 2014 jsme oslovili několik dovozců a rypadlo Doosan nejlépe vyhovovalo našim požadavkům. Proti konkurenci se čtyřválcovými pohonnými jednotkami využívá Doosan šestiválcové motory zaručující požadovaný vysoký výkon, jelikož často zvedáme opravdu těžké náklady. Pro provoz v městské zástavbě je pro nás důležité i zalamovací rameno i zkrácená záď stroje přispívající k jeho obratnosti (nejmenší poloměr otáčení je 3,99 m). První zakoupené rypadlo má za sebou již šest let provozu a 5000 odpracovaných motohodin a nejsou na něm vidět známky výrazného opotřebení. Jde tedy podle našich zkušeností o robustní zařízení vyrobené z kvalitních materiálů. Proto jsme na podzim roku 2019 pořídili další stroj shodného typu,“ vysvětluje Ján Kopinec a dodává: „Spokojeni jsme i se spoluprací s dodavatelem druhého rypadla, společností GARNEA. Nabídka, dodávka i záruční servis probíhají bez jakýchkoli problémů. Navíc firma poskytla na stroj pětiletou záruku.“

Oba stroje mají vlastní přídavná zařízení vyměnitelná podle potřeby. Ten novější je navíc dovybaven dozerovou radlicí. „Na jednotlivé akce rypadla přepravujeme na podvalnících (přepravní délka 8,97 m a šířka podvozku 2,99 m). Pracují převážně ve městě, ale vhodné jsou i pro nasazení při těžbě,“ upřesňuje Ján Kopinec.

Více v časopisu Komunální technika 7/2020.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down