19.06.2019 | 10:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Bezpečnější a udržitelnější údržba na letištích

Robotické vysavače a sekačky na trávu se již staly skutečností. Může být ale stejná myšlenka uplatněna i pro sedmitunový stroj, který odklízí sníh z ranveje? Valtra a Nokian Tyres se v březnu 2019 spojily s dalšími třemi finskými společnostmi, aby dokázaly, že to je možné. Pro svůj společný projekt si vybraly nejseverněji umístěné letiště Evropské unie. Dva traktory Valtra T254 Versu, které táhly 4,5 metru širokou sněhovou frézu, vyčistily bez řidiče ranvej na letišti ve městě Ivalo, které se nachází ve finském Laponsku.

Zima bývá ve Finsku velice dlouhá a velké části země mohou být trvale pod sněhem 150 až 200 dnů v roce. „Jakožto provozovatelé letišť musíme na finských ranvejích vytvořit letní podmínky i uprostřed zimy. Abychom tuto výzvu zvládli, hledáme nepřetržitě nová řešení, která podporují naše celosvětově jedinečné ‚snow-how‘,“ říká Henri Hansson, technický ředitel společnosti Finavia, která je odpovědná za údržbu většiny finských letišť.

Tak se zrodila myšlenka projektu „Runway Snowbot“ mezi finskými odborníky, z nichž každý je specialistou ve svém oboru a zná dokonale severské klimatické podmínky: Valtra, Nokian Tyres, výrobce letištních sněhových fréz Vammas (Fortbrand), celosvětově nejudržitelnější energetická společnost Neste a Finavia.*

Více v časopisu Komunální technika 6/2019.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down