Přestože působí společnost N+P PROFI na trhu pouze necelé dva roky, v oboru komunální techniky není nováčkem. Jeden příklad za všechny: jednatel Ing. Ondřej Našinec disponuje dlouholetou praxí v oboru a má tak ucelený pohled na trh i servis profi i hobby strojů.
Rádi jsme se s ním sešli a pohovořili o aktivitách firmy N + P PROFI i nových akvizicích v jejím portfoliu, dnes konkrétně v oblasti traktorů.
Pětice modelových řad
Branson aktuálně nabízí pět modelových řad traktorů ve výkonovém rozmezí od 19 do 74 koní. Ty nejnižší s označením 00 a 05 oscilují mezi 19 až 31 koňskými silami. Základní verze jsou bez kabiny, s mechanickou nebo dvoustupňovou hydrostatickou převodovkou a jedním (zadním) hydraulickým okruhem. Rychlost těchto strojů je až 22 km/h.
Řada F je k dispozici o výkonech 35 nebo 45 koní. Tyto traktory mají buď mechanickou synchronizovanou převodovku 12/12 s reverzem nebo třístupňový hydrostat, nezávislý vývodový hřídel a zadní hydraulický okruh. S šířkou ve středu pneumatik od 130 cm jsou ideálními pomocníky zejména pro služby měst a obcí, vinaře a sadaře. Maximální rychlost je až 29 km/h. V základní verzi jsou traktory řady F bez kabiny; v tomto případě je značným plusem příznivá cena.
V České republice nejprodávanějšími jsou modely Branson univerzální řady 25R s rámem a 25C s kabinou o výkonech od 47 do 60 koní. Všechny mají reverzní mechanickou či hydrostatickou převodovku. V základu je nezávislý zadní vývodový hřídel, čtyři hydraulické okruhy a joystick jako příprava pro ovládání čelního závěsu a nakladače.
Všestranné stroje řady 25 se uplatní při celoročním nasazení v komunální sféře, u zahradníků, ovocnářů, zelinářů, realizačních firem nebo drobných zemědělců. Poslední a největší řada K s motorem o výkonu 74 koní je již určená výhradně pro zemědělce. Dosahuje rychlosti až 40 km za hodinu.
Nově s lepší kabinou
Modelovou řadu F rozšířil výrobce o dva nové traktory F36 a F47. Inovace spočívá především v náhradě donedávna používaných kabin Naglak prostornějšími a komfortními kabinami vlastní výroby, tedy Branson, a to s rovnou podlahou, klimatizací a rádiem v základní výbavě.
„Doposud jsme kabiny domontovávali k traktorům za příplatek, nyní tento krok odpadl. Z Koreje objednáváme rovnou stroje s kabinami nebo v rámovém provedení. Nový je i přední pás LED osvětlení, který nahradil dva halogenové reflektory. Traktory jsou osazeny tříválcovými dieselovými motory Branson. Konkrétně se jedná o tři modifikace: F36 s atmosférickým motorem o výkonu 35 koní a mechanickou převodovkou s dvanácti rychlostními stupni, třemi skupinami po čtyřech, vpřed a vzad s reverzem. Stroje s označením F47 mají přeplňované dieselové motory o výkonech 45 koní a na výběr jsou dvě modifikace, buď s mechanickou převodovku stejných parametrů jako u typu F36 nebo s třístupňovým hydrostatem. V základní výbavě jsou vzadu dva hydraulické dvojčinné okruhy, jeden s aretací. Vpředu je potom joystick a také dva hydraulické okruhy, jeden s plovoucí polohou, tedy s přípravou pro nakladač a čelní závěs. Vzadu se nachází kardan a rychloupínací háky kategorie N1 se zvedací silou 1500 kg. Za příplatek lze namontovat například čelní závěs nebo ramena a přední vývodový hřídel,“ upřesňuje Ing. Ondřej Našinec.*
(Podrobnosti v Komunální technice 2/2019)