V poslední době se celosvětově skloňují výrazy jako alternativní či elektrické pohony vozidel a možnosti jejich užití. Naposledy jsme se o tom mohli přesvědčit na prestižním odpadovém a komunálním veletrhu IFAT v Mnichově.
O tom, jak se k tomuto tématu staví společnost ZEBRA GROUP, která intenzivně vyvíjí nové české víceúčelové užitkové vozidlo ZEBRA, jsme hovořili s jednatelem Ing. Petrem Řihákem (foto).
„Fakt, že alternativní a elektrické varianty vozidel jsou k vidění stále více, nelze přehlédnout. Význam, který se tomuto trendu přikládá, dopadá i na komunální oblast,“ řekl Petr Řihák a pokračoval: „To je samozřejmě pro nás nejen velká výzva, ale i potvrzení, že jsme se vydali správným směrem. Na vývoji elektrické verze českého vozidla ZEBRA pracujeme již druhým rokem.“
S jakými úkoly jste si museli poradit a kdy bude elektrická ZEBRA hotová?
Dali jsme si několik vzájemně souvisejících úkolů – pracovat na odlehčení vozu, sjednocení klíčových prvků, trvalém zvyšování kvality a efektivní montáži. Ve výrobní pobočce v Pardubicích se vytvořily předpoklady pro zavedení výroby elektrické verze ZEBRY. Její dokončení nás čeká letos v létě. O konečném výsledku vesměs rozhodují zdánlivé detaily, třeba na první pohled nezajímavé odstranění mechanických ztrát. I proto jsme již vozidlo testovali v těžkých podmínkách v zimě s příslušnými nástavbami a ve zkouškách obstálo. Bez zátěžové prezentace totiž nikoho v budoucnu zajímat nebude.*
(Podrobnosti v Komunální technice 7/2018)