Třetí ročník Týdne otevřených dveří uspořádala ve svém areálu nedaleko Třebíče v prvním březnovém týdnu společnost Agro Trnava. Vystavené techniky bylo opravdu hodně, a jak bylo na první pohled patrné, význam té komunální nabyl v posledních letech v nabídce firmy na důležitosti. Vlastní sortiment komunálních strojů začala firma budovat od jara roku 2012 a v případě některých značek se trefila do černého.
„V nabízeném sortimentu komunálních strojů je pro nás zřejmě nejdůležitější značkou AUSA se samosběrnými zametacími stroji a hákovými nosiči kontejnerů. Spolupráci s touto značkou jsme navázali v roce 2012 a na tuzemský trh se nám podařilo dosud umístit několik desítek strojů. Prodeje díky dotacím nastartovaly zametací stroje, teď přebírají otěže nosiče nářadí a kontejnerů.
Hodně si ale letos slibujeme od nosiče AUSA M 250 MC s nosností 2,5 tuny. Jde o jednoduchý stroj bez složité elektroniky s pohonem všech kol, který se na speciálních pneumatikách velmi dobře pohybuje v každém i kopcovitém terénu. V České republice tyto hákové nosiče kontejnerů doplňujeme o přední upínací desky a venkovní okruh hydrauliky. Mohou tak pracovat v agregaci s dalším nářadím a praktické zkušenosti ukazují, že například v zimních měsících zvládají kombinaci sypače a sněhové radlice zcela bez potíží a mohou tak být v technických službách celoročně vytíženy. Do budoucna uvažujeme pouze o dovozu šasi, které bychom doplňovali o hákový kontejnerový systém až v tuzemsku,“ představuje jednatel společnosti Agro Trnava Milan Rigó důležitý produkt pro letošní rok.
Ani v případě zametacích vozů nezůstala značka AUSA pro letošní jaro bez novinky. Je jí nový typ mycí lišty, kterou lze agregovat se zametacím strojem B 200 H s kapacitou cisterny 2 m3. Na rozdíl od předchozího modelu lišty s fixním pracovním záběrem 1,7 m je možné nový typ teleskopicky otevírat a skrápění tak může probíhat efektivněji.
Dalším důležitým článkem v sortimentu komunálních strojů jsou štěpkovače dřevní hmoty italské výroby GL & D Group.
Vloni v únoru navázala společnost Agro Trnava spolupráci se značkou Husqvarna. „Od začátku loňského května jsme v naší nově otevřené prodejně začali nabízet kompletní sortiment této značky a s potěšením mohu konstatovat, že si k nám nacházejí stále více cestu zákazníci z řad profesionálních uživatelů i lidé, kteří využívají tuto techniku a nářadí při údržbě soukromých zahrad.,“ představuje další aktivitu firmy Milan Rigó.*