06.06.2012 | 02:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Důstojný pokračovatel rodu

Letos v červenci to bude již rok, kdy výhradní dovozce techniky Multicar, reprezentovaný firmou Unikont Group, s. r. o., uvedl na český a slovenský trh nový model vozidla M 27 2.0, který ve výrobě nahradil dnes již legendární řadu 26.

Předchůdci jsou dobře známé „multikáry“ řad 22, 24, 25 a 26. Proudily již z bývalé NDR do bývalého Československa po celých vlakových soupravách. Za dobu, kdy se vyráběly, získaly řadu příznivců, a proto konstruktéři jejich nástupce – „dvacetsedmičky“ měli nelehký úkol, aby uspokojili náročné požadavky zákazníků. Odborníci s napětím očekávali, jaká bude reakce prvních uživatelů nejmladšího ze sourozenců rodiny Multicar, například ohledně nové pohonné jednotka a prvních postřehů z provozu.

Navazuje na tradici
Po nutných homologacích, které byly zkompletovány loni v červenci, už našly první M 27 své zákazníky i v ČR. Po téměř ročním provozu prvních dodaných kusů se již ukazuje, že parametry vozidla proklamované už před jeho uvedením na trh nebyly žádným plácnutím do vody. M 27 se předvedla jako vyspělý pokračovatel bohaté tradice značky Multicar a již nejen na českém a slovenském trhu zaujala velkou část zákazníků.
Představme si model vozidla M 27 2.0 podrobněji. Tento nový kompaktní transportér a nosič nástaveb je potomkem dlouhé typové řady M společnosti Multicar a nahradil model M 26, jehož výroba byla definitivně ukončena.
M 27 2.0 je typickým představitelem značky Multicar . Se šířkou 1,62 m a výškou 2,19 m je stejně jako jeho předchůdci „mistrem úzkých uliček“. Se svými 7,5 t celkové hmotnosti jízdní soupravy, až 2,7 t užitečné hmotnosti a třístranným sklápěčem uveze velkou zátěž. Třemi místy pro umístění příslušenství a pracovní hydraulikou s výkonem až 2 x 45 l při tlaku 200 barů poskytuje možnost pohonu pracovních nástaveb.

S ohledem na ekologii
Vozidlo je vybaveno motorem VW o objemu 2.0 l. Výkon motoru je 75kW (102 k). Díky emisní normě Euro5 s bezúdržbovým filtrem pevných částic v uzavřeném systému je šetrný vůči životnímu prostředí. Motor splňuje normu EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), která představuje současné nejnáročnější evropské emisní standardy pro autobusy a nákladní automobily. Stejně jako ostatní vozy Multicar splňuje M 27 2.0 nejpřísnější emisní normy, což umožňuje volný vjezd do vyznačených oblastí se zvýšenou ochranou životního prostředí.
S maximální konstrukční rychlostí až 110 km/h (N1) resp. 90 km/h (N2) bez problému zvládá pohyb v plynulé dopravě. Díky nezávislému zavěšení kol a vinutým pružinám na přední nápravě jsou garantovány výborné jízdní vlastnosti. Pro citlivé manévrování v pracovním režimu se nabízí plíživý chod od 0,6 do 16,5 km/h.
Při vývoji se kladl důraz také na ergonomii, komfort obsluhy a bezpečnost. Kabina typu Space-Frame nabízí bezvadný výhled na pracovní prostor a vozovku a řidiči poskytuje také velmi mnoho prostoru. Nástavby lze ovládat pohodlně joystickem. O dodatečný komfort se starají pohodlná sedadla, za příplatek je možná klimatizace, nezávislé topení a mnoho dalších eventualit.

Čtyři typové řady
Zákazník má na vybranou z mnoha možností. Může volit ze dvou variant pohonu, a to 4 x 2 nebo 4 x 4, dále dvou rozvorů, 2450 či 2990 mm, a mnoha variant výbavy. Navíc čtyři typové řady podle výbavy hydraulikou garantují uživateli to správné vozidlo pro požadované využití. Jsou to následující modifikace:
M 27 2.0 T – transportér s třístranným sklápěčem, až 2,7 t užitečná hmotnost, 3,5 t přípustná hmotnost přípojného vozidla a 5 t celková hmotnost nabízí vysokou flexibilitu využití.
M 27 2.0 B – transportér a nosič nástaveb s jednookruhovou hydraulikou o výkonu 45 l/min./200 barů (pouze pro pohon stacionárních nástaveb).
M 27 2.0 C – transportér a profesionální nosič nástaveb s jedno nebo dvouokruhovou mobilní hydraulikou s možností propojení hydraulických obvodů (2 x 45 l/min./200 barů).
Ve všech případech lze tedy nabízet tento stroj jako transportér, i když většina současných zákazníků, kteří se rozhodují pro značku Multicar, ji volí většinou pro schopnost nést nástavby.

Výkon nezklame, spotřeba potěší
Je zřejmé, že „sedmadvacítka“ přináší zákazníkům nové možnosti využití. V čem je jiná? Její hlavní předností je velmi zajímavá cenová hladina při zachování kvality a výkonů, jako nosnosti, rychlosti, výkonné hydrauliky při současném snížení provozních nákladů. Poznatky od prvních uživatelů ukazují, že použití známé pohonné jednotky s nižším objemem, při zachování výkonu a zvýšení točivého momentu, zaručuje snížení spotřeby proti svému předchůdci o 15 – 20 %.
Koncepce vozidla vychází ze zkušeností získaných z výroby a provozu typu vyšší třídy Multicar FUMO, kde konstruktéři použili všechny osvědčené prvky a navíc vylepšili vše, co bylo potřeba. „Sedmadvacítka“ je dalším příkladem toho, jak jde technologický pokrok rychle vpřed. Je přesně tím, co potřebuje provozovatel v případě, že výkonnější Fumo je pro něj velkým kalibrem a ke splnění požadavků mu dokonale poslouží úspornější model.
Po loňském zpomalení a určité stagnaci trhu v souvislosti s dotačními programy, připravil dovozce ve spolupráci s výrobcem zcela ojedinělou prodejní akci, takže vozidlo M 27 je pro zákazníky podstatně přístupnější. Již první obchodní výsledky jasně ukazují, že volba koncepce nového vozidla byla trefou do černého. Obzvlášť, když zákazník v souvislosti se zvýhodněnými podmínkami, podstatně ušetří.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down