06.06.2012 | 02:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Univerzálnost a jednoduchost za nejlepší cenu

Společnost HANES působí na trhu s komunální technikou již jednadvacet let. Důležitou částí portfolia jsou univerzální nosiče nářadí BSI Veicoli Spa s označením BU a RVM.

K hlavním přednostem nosičů dodávaných firmou HANES patří jejich univerzálnost. Uplatní na velkém prostranství i v centrech měst s úzkými uličkami, při letním i zimním úklidu komunikací, v dopravě, při úpravě veřejné zeleně, stavebních pracích a dokonce v energetice.
Uživatel ocení i snadnou obsluhu a údržbu.

Do každých podmínek

Nosiče s označením BU 35 a BU 55 Compact, tj. s hmotností 3,5 resp. 5,5 tuny, jsou na trhu od roku 2009. Jejich pohonnou jednotkou je motor splňující normu EURO 5. „Búčka“, jak se jim u nás říká, jsou v provedení Compact široká 160 cm, svými rozměry, robustností a motorem o objemu 3 litry postupně nahrazují oblíbené multikáry M25 a nebo M26, jejichž výroba skončila a svými parametry dokonce předčí i novou subtilní M27.
Nové univerzální nosiče BU 35 a 55 jsou výkonné, hospodárné a jejich využití prakticky není ovlivněno ročním obdobím. Vznětový VM motor typ R754EU5-euro5, Common Rail, má výkon 74 kW při 3000 ot/min a krouticí moment 350 Nm v širokém spektru otáček (M27 disponuje stejným výkonem, kroutící moment ale končí na 250 Nm). Přenos výkonu a spotřeba nafty je optimální i zásluhou 6-ti stupňové převodovky (M27 a Fumo mají pouze 5-ti stupňovou převodovku). Konstrukce podvozku vyhovuje provozu na komunikacích i v terénu. Pohon zadní nápravy má uzávěrku diferenciálu 4x2, ale je možno použít i trvalý nebo krátkodobý pohon všech kol 4 x 4 i s redukční převodovkou.
Příslušenství dovoluje přizpůsobit vozidlo jakýmkoliv požadavkům a provozním podmínkám. To je důležité v zimním období: díky hmotnosti až 5,5 tuny mohou pracovat se sypacími automaty do objemu zásobníku až 1,7 m3 a sněhovými pluhy s pracovní šířkou až 2,4 metru a výškou jednoho metru. Připojené agregáty jsou poháněny hydraulikou se dvěma okruhy. Zajímavá je i kabina: I když je široká jen 160 cm, je řešena jako trojmístná.
Díky robustní konstrukci rámu a prostoru pro nástavbu jsou vozidla použitelná i pro přepravu nákladu. K dispozici jsou podvozky se třemi rozvory náprav - 2330/2600/2900 mm. Náklad může být přepravován na valníku (sklápěči), v kontejnerech nebo na jiné vhodné nástavbě podle přání zákazníka.

Řada nosičů se rozrůstá

Řada nosičů s označením BU 100 až BU 200 aktuálně zahrnuje 14 typů vozidel. Tato řada disponuje šířkou přes kabinu 170 cm. Také zde je pohonnou jednotkou vznětový VM motor s výkonem 74 kW při 3000 ot/min. Pro typ BU 200 je k dispozici i výkonnější šestiválec VM R756EU5 s výkonem 120 kW (163 k).
Mohou být použity podvozky se třemi rozvory náprav – 2300, 2750 a 3100 mm. Náklad je možno přepravit na valníku (max. rozměry 2950 x 1700 x 400 mm), s hákovým nebo ramenovým nakladačem v kontejnerech, nebo na jiné vhodné nástavbě.
Do této řady nejnověji přibyl model BU 155 s posílenou přední i zadní nápravou a celkovou hmotností 5,5 tuny. Oproti modelu BU 150 tak může navíc nést až 500 kg užitečného nákladu. Stroj je však dostupný jen v provedení s pohonem 4 x 4, s rozvorem 2750 mm a jednoduchou montáží pneumatik.
Zajímavý je také model BU 100 4x2 s motorem Iveco Sofim 3,0 CNG (F1CE0441A), s výkonem 100 kW, který jako palivo používá stlačený zemní plyn.

Kategorie pracovních strojů

Tedy typová řada RVM: tedy RVM 35 (3,5 t), RVM 50 (5 t) a RVM 65 (6,5 t). Tato vozidla jsou zařazená do kategorie „pracovní stroj“. Řada zahrnuje až deset různých typů vozidel.
Navíc vozidla RVM jsou poháněna vznětovým VM motorem D754TE3, s výkonem 59,8 kW při 2600 ot/min., splňujícím emise pro pracovní stroje EuroMot 3A, tj. bez filtru pevných částic. Vozidlo je bez jakékoli elektroniky, standardní je pohon všech čtyř kol s redukční převodovkou. Jejich konstrukce vyhovuje jak provozu na komunikacích, tak v terénu. Výborné provozní vlastnosti jsou ostatně zakódovány již v označení: RVM, což znamená Robustní, Výkonný a současně Malý. Šířka vozidel je pouze 160 cm, což je ideální rozměr zejména do složitých městských podmínek. Zástupci firmy HANES svými referencemi dokládají, že díky porovnatelným vlastnostem, ale podstatně nižší ceně, stroje řady RVM postupně nahrazují zatím nejrozšířenější nosiče Multicar M 25 a M26. Cena nosiče RVM může být i při současné zvýhodněné nabídce na Multicar M27 o více než 100 tisíc Kč levnější. Další výhodou a nespornou úsporou jsou provozní náklady. Vozidla homologovaná jako pracovní stroje mají sice nejvyšší povolenou pojezdovou rychlost jen 50 km/h, ale zato již nemají statut komerčního podvozku, což provozovateli přináší několik dalších výhod: povinností nejsou pravidelné technické prohlídky a neplatí se vysoká silniční daň, vozidlo dále nemusí být vybaveno tachografem, tudíž odpadá jejich nutná kalibrace a evidence záznamů jízd. Motor nosiče je bez elektroniky a bez filtru pevných částic. Vozidla nemusí mít ani systém ABS. Jinými slovy: RVM = Síla v jednoduchosti. Na údržbu náročné a provozně nákladné komponenty na vozidlech RVM prostě nenajdete…

Komfort pro obsluhu
Kabina řidiče u všech popsaných typů univerzálních nosičů BSI Veicoli Spa je výklopná, s ocelovým rámem, s povrchovou ochranou proti korozi. Sedačka řidiče je ergonomicky tvarovaná a umístěna před přední nápravou. Sedadlo pro spolujezdce je standardně dvoumístné (1+2), na požádání ale muže být uspořádání 1+1 s komfortním sedadlem i pro spolujezdce. Čelním oknem má řidič dokonalý panoramatický výhled a dostatečně rozměrné je i zadní okno. Spouštění dveřních oken má standardně elektrický pohon.
Kabina je dobře izolovaná tepelně i hlukově, výplně dveří i stropní panel mají odkládací prostory. Odpružení kabiny je kombinované, tj. pryžovými lůžky a hydraulickými tlumiči, To vše zajistí řidiči dostatečný komfort i bezpečí provozu.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down