10.08.2012 | 11:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Hospodárnost i komfort

V nové, kompletně přepracované generaci, se představil vůz Fuso Canter (foto), světově nejprodávanější typ nákladního vozidla koncernu Daimler. Ten jako první výrobce uvedl na trh dvouspojkovou převodovku pro nákladní vozidla.

Nový vůz je hospodárnější díky prodlouženým servisním intervalům, větší užitečné hmotnosti a konstrukci podvozku, která umožňuje snadnější montáž nástaveb.

S novou převodovkou

Šestistupňová dvouspojková převodovka Duonic patří mezi nejvýznamnější technické novinky vozů Fuso Canter. Se spojkou odolnou vůči opotřebení řadí bez rázů, téměř bez přerušení toku hnací síly a beze ztrát v kapalinovém měniči, k nimž dochází v klasických samočinných převodovkách. Řidič může v případě potřeby kdykoli řadit manuálně.
Srovnávací měření prokázala, že převodovka Duonic je stejně hospodárná jako mechanická převodovka Canter. Plně automatizovaná převodovka se dodává jako alternativa standardní pětistupňové převodovky s manuálním řazením.

Nižší spotřeba, nový interiér

Převodovka je spojena s osvědčeným čtyřválcovým turbodieselem, který splňuje emisní normu Euro 5. Motor se zdvihovým objemem 3,0 litru je k dispozici ve třech výkonových stupních 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 129 kW (175 k). Na přání se dodává funkce Start-Stop pro mechanickou převodovku i pro převodovku Duonic. Ta snižuje spotřebu paliva v provozu na krátké vzdálenosti o další až 3 %. Hospodárnost vozidel Fuso Canter prodlužuje servisní intervaly z 30 000 na 40 000 km.
Přední náprava variant s celkovou hmotností 3,5 t se nyní vyznačuje nezávislým zavěšením kol. Všechna vozidla Canter mají elektronicky řízenou brzdovou soustavu. V obou vyšších hmotnostních třídách si mohou nyní zákazníci na přání objednat elektronicky řízený stabilizační systém ESP. Na přání lze výbavu modelů rozšířit rovněž o airbagy pro řidiče a spolujezdce.
Kabina dostala nový interiér, vyznačující se vysokou funkčností, novými přístroji s multifunkčním displejem, sedadly s nastavitelnou bederní opěrkou, novým topením a automatickou klimatizací…
Exteriér zaujme robustním třídílným ocelovým nárazníkem s plastovými ochrannými lištami na rozích a maskou chladiče s designem ve tvaru písmene V. Nové ponorné lakování kabiny poskytuje společně s práškovým nástřikem rámu dlouhodobou protikorozní ochranu na nejvyšší úrovni.

Novinky i osvědčené prvky

Generační obměna přinesla nové rozdělení hmotnostních tříd. Canter tak s celkovými hmotnostmi 3,5 t, 6,0 t (novinka) a 7,5 t pokrývá všechny důležité segmenty trhu lehkých nákladních vozidel. Kromě toho byly nově definovány hodnoty nejvyššího přípustného zatížení náprav a koncepce rámu. K tomu je nutné přičíst zvýšení užitečné hmotnosti v závislosti na modelu mezi 85 a 500 kilogramy. Pozoruhodná je zadní náprava s nosností 6,0 t pro modely Canter s celkovou hmotností 7,5 t.
Novinkou v nabídce je extra dlouhý rozvor 4750 mm pro nástavby s délkou až 7000 mm, dále Canter 3,5 t s výkonem 129 kW (175 k) a verze 3S s celkovou šířkou jen 1700 mm. Dále byla usnadněna montáž nástaveb na rám novými body pro připevnění, dalšími výstupy pro pohon přídavných agregátů a jednotnou roztečí otvorů na rámu.
Klasické přednosti byly vylepšeny. Patří mezi ně extrémní obratnost a prostorově úsporná a robustní konstrukce s čelní kabinou, řadicí páka ve stylu joysticku vetknutá do přístrojové desky vedle volantu a ponechávající tak více místa v kabině, a standardně dodávaná motorová brzda zvyšující bezpečnost a snižující opotřebení.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down