07.06.2013 | 11:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Jarní den v zimní náruči

Již koncem roku 2005 položila společnost Eurogreen CZ základní kámen tradice jarních a podzimních dnů, v jejichž rámci představuje vždy ucelenou nabídku svých výrobků a služeb. Letošní první akce mohla nést přízvisko „zimní“. Všude zbytky sněhové nadílky, rtuť v teploměru pod nulou – neveselo, truchlivo – chtělo by se opsat od klasika…

To, že letos začátkem dubna odmítala zima předat žezlo jaru, neodradila od návštěvy Jiřetína pod Jedlovou, kde se přehlídka odehrála, několik desítek zájemců o techniku především z řad zástupců měst, obcí a jejich technických služeb.

Vlastní i jiné značky

Hostitelská společnost vystavila a nabídla k vyzkoušení zejména techniku značek, které na českém trhu zastupuje, tedy AS Motor, Zemmler (dvoububnový rotační třídič, který rozděluje například kompost, zeminu, štěpku, suť, písek, štěrk a jiné materiály na tři frakce) a Iseki. Jako regionální prodejce představil Eurogreen CZ štěpkovače Eliet, Jensen a mininakladače Avant.
Veřejnost se mohla seznámit s ručně vedenými rotačními sekačkami, mulčovači a mulčovacími traktory pro údržbu rozlehlých a obtížně přístupných terénů od německé firmy AS Motor. Novinkou jsou menší poloprofesionální mulčovače AS 420/470 SuperClip se záběrem 42 a 47 cm, dále profesionální mulčovač AS 65 Scout do extrémních podmínek, například lesních školek, pro rekultivaci ploch a likvidaci náletových dřevin – obrázek.
Nový je i profesionální cepový mulčovač AS 901 se záběrem 90 cm. Vybaven je motorem Briggs & Stratton Vanguard o výkonu 16 koní, šasi je z 3mm plechu. Převodovka nabízí pět rychlostí vpřed (1,6 – 5 km/h) a jednu vzad (1,9 km/h). K snadné manipulaci s tímto robustním strojem napomáhají brzdy jednotlivých kol. Dokonalé mulčování zajišťuje 26 Y-nožů. Výška sečení se nastavuje centrálně od 50 do 110 mm. Stroj je vybaven přídavnou nádrží na pět litrů benzinu.

Důraz na zametání

Hlavní roli sehrály kompaktní malotraktory pro široké spektrum využití, univerzální nosiče nářadí a traktorové sekačky japonské firmy Iseki.
„Podstatnou část přehlídky jsme zaměřili na univerzální nosiče dánské firmy Vitra, která je vyrábí výhradně pro Iseki. Především díky motorům Caterpillar vynikají minimální hlučností v kabině. Výhodný je i malý poloměr otáčení, který dosahuje u menších typů 2030 a 2040 zhruba 1,8 metru. Poté, co se na trhu tyto malé modely úspěšně uchytily, přišel výrobce s novinkou v podobě mohutnějších typů 2045 a 2060 na větším podvozku s motory o výkonu 50 a 60 koní. Pracovní rychlost je od 0 do 15 km/h, přepravní 0 až 40 km/h. S pomocí hydrostatického systému Iseki ILS není třeba nastavovat otáčky motoru. Po sešlápnutí plynového pedálu se otáčky zvyšují automaticky, čímž dochází ke značné úspoře paliva,“ vysvětlil produktový manažer Eurogreen CZ Ing. Ondřej Šafránek a pokračoval:
„Kvůli aktuálnímu dotačnímu titulu z operačního programu ministerstva životního prostředí na snížení emisní zátěže pro nákup příslušné techniky předvádíme především nosič Vitra 2040 s čtyřkartáčovým zametacím zařízením o maximální šířce záběru přes dva metry, se zkrápěním a zásobníkem na 500 litrů smetků a 70 litrů vody. Systém regulace průtoku maximálně šetří vodu. Pozvali jsme především zájemce, kteří mají o dotaci zažádáno a mohou shlédnout a vyzkoušet si techniku v plném nasazení.“

Efekt s úsporou

Se zajímavými doplňky nás seznámil jejich dovozce Ing. Radek Sláma z firmy HS+. „Se společností Eurogreen jsem zahájil spolupráci asi před dvěma lety. Zájem je hlavně o pevné nebo samonakládací sypače, sněhové frézy a robustní zametače Adler. Jejich vyklápěcí pístnici je možné zaměnit s přetáčecí, takže nejsou potřeba pístnice dvě. Zajímavý a především pro výsledek práce velmi užitečný je systém prostorového kopírování terénu do všech stran. Přivezl jsem letošní novinku K 450, nejmenší z řady kartáčů pro menší nosiče o výkonu od 20 do 40 koní. Vhodný je pro malotraktory či vozy Multicar. Vybaven je univerzálním celoročním výpletem s menší mezerou mezi spirálami. Při letní údržbě je mezi kartáčem a podložím menší styčná plocha, což snižuje i energetickou náročnost na nosič,“ vysvětlil Radek Sláma.
Další novinkou byla fréza Hydromann 3118 o šířce záběru 180 cm s otevřeným tělesem a bubnem pro traktory o výkonech od 35 do 80 koní. Kromě jednoduché a současně robustní konstrukce zaujme i příznivá cena 200 000 korun bez daně. Vyrábí se také v šířkách 200 a 220 cm. Díky nové konstrukci se s ní v porovnání s frézami krabicovými s pevnými bočnicemi lépe zatáčí při práci ve vyšší sněhové vrstvě. Pro příští zimu připravil Hydromann novou frézu se šířkou záběru 120 cm. Díky použití tenčího vysokopevnostního a otěruvzdorného plechu veldox bude asi o 40 kg lehčí než její starší 180 kg vážící sestra. Cena se předpokládá stejná, ale lehčí varianta je určena pro traktory s nižší nosností.
Zajímavým doplňkem byl nesený válečkový sypač Hydromann s hydraulickým pohonem. Výrobce také nabízí variantu hnanou od kardanového hřídele. Objem násypky je 200 l a lze k ní instalovat 80l nástavec. Vyrábí se také o objemu 300 l + 100l nástavec. Posyp je aplikován pouze v šíři sypače, což nejen šetří materiál, ale odpadá také například nebezpečí poškození parkujících automobilů. Výměnou vaček lze nastavit minimální množství pět gramů soli na jeden metr čtvereční, což je při dnešních cenách tohoto materiálu velmi úsporné řešení.
„U hydraulicky poháněných sypačů výrobce nabízí také varianty s automatickou regulací posypu v závislosti na rychlosti jízdy, což znamená až 30% úsporu materiálu. Při dnešních cenách posypu jde o velmi zajímavé a ekologické řešení, které se do dvou sezón zaplatí,“ dodal na závěr Ing. Sláma.

Popisek: Mezi kompaktními traktory „svítil“ oranžový Iseki Hydro s přední i zadní hydraulikou i kardanovými hřídeli v agregaci s kartáčem a válečkovým sypačem. Řada 4000 s hydrostatickou převodovkou je vybavena motory o výkonech od 33 do 40 k. Traktory je možné osadit dvoumístnou kabinou, která nepřesahuje rozměr stroje, což je jedinečné řešení na trhu. Zhruba 300 oranžových strojů řady 4000 pracuje ve službách bavorské metropole Mnichov

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down