08.10.2013 | 10:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Po padesáti letech vpřed s celou řadou novinek

V druhé polovině srpna uspořádala společnost John Deere v prostorách berlínského ExpoCentra na letišti Schönefeld a na plochách dostihového závodiště Hoppegarten celoevropskou prezentaci novinek připravovaných pro rok 2014. Uživatelé techniky John Deere, ať již jde o zemědělce, zahradníky, nebo pracovníky technických služeb, budou mít z čeho vybírat, jelikož představených nových produktů a inovací bylo vskutku požehnaně. Divize techniky specializované na údržbu zeleně navíc oslavuje letos kulaté jubileum a berlínské setkání bylo dobrým důvodem k jeho připomenutí.

Prvním strojem určeným speciálně pro péči o travnaté plochy byl zahradní traktor John Deere 110 vyrobený v roce 1963 ve městě Horicon v americkém Wisconsinu. Šlo o model poháněný čtyřtaktním benzínovým motorem s výkonem sedm koní. Od tohoto debutu se mnohé změnilo a momentálně má společnost ve své nabídce komplexní sortiment vybavení nutného pro péči o trávníky a je schopna uspokojit jak zájemce z řad profesionálů, tak i uživatele segmentu hobby mechanizace. V padesátileté historii je možné zdůraznit alespoň několik důležitých milníků a dat.
V roce 1970 začala firma s výrobou samojízdných sekaček poháněných motory umístěnými v zadní části stroje. Poté představila první sekačky s elektrickým pohonem (poháněny byly třemi akumulátorovými bateriemi). Díky vrůstající popularitě mohla továrna v Horiconu ohlásit již v roce 1984 milióntý vyrobený kus samojízdné sekačky. V roce 1987 zakládá firma John Deere specializovanou divizi zabývající se profesionální technikou určenou v USA pro údržbu trávníků a golfových hřišť. Ta zahajuje o sedm let později svoji činnost také na evropském kontinentu. Tomu předcházelo převzetí německého výrobce zařízení pro trávníky SABO s výrobním závodem v Gummersbachu (ručně vedené sekačky) a holandské značky Roberine. Díky neustálému rozvoji mohla společnost John Deere v roce 2010 oznámit výrobu již 500 000 kusu užitkového vozidla Gator a pěti miliontého samojízdného žacího stroje. V následujícím roce byla uvedena na trh automatická sekačka Tango E5 vyráběná v Gummersbachu.
Letos, padesát let od zahájení výroby, patří značka John Deere bezpochyby do absolutní světové špičky a tomu odpovídala i představená škála novinek přichystaných pro další sezónu.

Novinky a inovace ve všech kategoriích

Jen stručný výčet novinek pro rok 2014 čítající 32 modelů a inovací určených pro zahradní a komunální nasazení je vskutku úctyhodný. Uživatelé se mohou těšit na nové traktory řady 3R (3 modely), 4R (2 modely), 5E (3 modely), 5G (2) a 5M (4), žacím ústrojím doplněné dva modely řady 4M, novou sekačku s nulovým poloměrem otáčení určenou pro menší pozemky Z235, tři modely žacích strojů s čelním systémem sečení budou opatřeny kabinou a dalšími moderními prvky. Žhavou novinkou je zahradní traktor s dieselovým motorem X950R, dva modely s označením XUV 825i a XUV855D S4 rozšíří škálu dosud vyráběných užitkových terénních vozidel Gator a s novinkami přicházejí i ručně vedené sekačky a další stroje. Obohacením sortimentu je například sněhová fréza s pracovním záběrem 112 a 119 cm vhodná pro agregaci se zahradními traktory výrobních řad X300 a X500.
Všechny uvedené novinky si samozřejmě postupně představíme, dnes to budou dvě nová univerzální terénní vozidla John Deere Gator. Dosud vyráběným typům těchto užitkových vozidel jsme se podrobněji věnovali v letošním červencovém čísle. V čem jejich technický vývoj pokročil?

Rychlý a výkonný

Větší výkon, vyšší rychlost a větší zrychlení nabízí nový model odolného terénního vozidla John Deere Gator XUV 825i určeného pro práci ve velmi těžkých podmínkách. Kromě vyššího výkonu při práci v náročném terénu nabízí vozidlo obsluze také vyšší komfort a pohodlí a lepší manévrovací schopnosti. Kromě toho si tento stroj zachovává všechny výhody dosud známých vyráběných modelů, jde tedy o vysoce odolné a bezpečné univerzální vozidlo.
Vozidlo je poháněno vodou chlazeným tříválcovým benzínovým motorem o objemu válců 812 ccm a výkonu 50 koní. Pro snadné startování využívá výrobce elektronický systém vstřikování paliva. Palivová nádrž má kapacitu 26,7 litru a vozidlo je schopno vyvinout maximální pojezdovou rychlost 70 km/h. Řazení rychlostí pojezdu je řešeno plynulou variátorovou převodovkou CVT se dvěma rozsahy. Stroj s pohonem všech čtyř odpružených nezávisle zavěšených kol a světlou výškou 267 mm vykazuje v terénu velmi dobré jízdní vlastnosti. V těžším terénu je možné využít uzávěrky diferenciálu. Ve standardu nechybí posilovač řízení a tlumič zpětných rázů. Korba je vyrobena z vyztuženého polypropylenu zabraňujícímu korozi a snižujícímu hladinu hluku. Korba snese maximální zatížení 454 kg. Nová užitková vozidla John Deere Gator XUV 825i jsou k dispozici v tradiční zelené a žluté kombinaci barev.

I pro čtyři osoby

Dobrý výkon, účelovost a pohodlí kombinuje nový terénní užitkový vůz John Deere Gator XUV 855D S4. Jeho konstrukce je reakcí na zvyšující se popularitu víceúčelových vozidel. V nejnovějším modelu patřícím do rodiny Gatorů se mohou přepravovat až čtyři osoby. Je poháněný vodou chlazeným tříválcovým dieselovým motorem o výkonu 21,9 k. Pojezdová rychlost dosahuje 51 km/h. Řazení rychlostí je stejně jako u výše popsaného typu vozidla řešeno variátorovou převodovkou CVT. Pokud není vozidlo plně obsazeno, je možné získat úložný prostor sklopením zadního sedadla, další skladovací prostor je pod sedadlem. Vozidlo je k dispozici v olivové, nebo černé barvě od letošního podzimu.

Popisek: Prvním strojem vyrobeným v roce 1963 speciálně pro péči o travnaté plochy byl zahradní traktor John Deere 110

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Přehled ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.