10.10.2013 | 01:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Přibyl nový model léty prověřené značky

První univerzální nosič nástaveb Multicar M31 C pracuje od začátku letošního září na jednom ze středisek Pražských služeb. V letních měsících bude tento profesionální stroj pomáhat především při čištění kanálových vpustí, v zimě se zapojí do údržby komunikací.

Akciová společnost Pražské služby rozhodně není v užívání vozidel Multicar žádným nováčkem a při nákupu těch nových vychází z letitých pozitivních zkušeností.
„Bez nosičů Multicar si lze naší činnost jen těžko představit. V technickém parku předchůdce společnosti Pražské služby, jímž byly Pražské komunikace, pracovalo kdysi i 130 vozidel Multicar M25 a ke spokojenosti svých provozovatelů byly tyto nosiče páteří vozového parku.
A dá se říci, že podobně je tomu i dnes. Nosičů Multicar máme přes padesát od provedení M26 až po nový model M31. Tvoří tak jeden ze dvou nejdůležitějších pilířů námi používané techniky (tím druhým jsou velké 18 tunové podvozky Mercedes – Benz). Jen během letošního roku jsme pořídili několik nových strojů M27. První z nich jsme měli od dodavatele, jímž je společnost Unikont Group, zapůjčený na loňskou zimní sezónu, po jejímž zdárném průběhu jsme vozidlo odkoupili. Podle našich získaných zkušeností jde o technicky plně dostačující a finančně dostupný stroj.
Zhruba 80 procent našich vozidel Multicar v provedení 4 x 4 s plnou hydraulikou je primárně určeno hlavně pro zimní údržbu komunikací a agregaci se sypačem a sněhovým pluhem, nebo zametacím kartáčem, ovšem díky snadné výměně nástaveb využíváme tyto nosiče samozřejmě celoročně. Flotilu vozidel Multicar se snažíme pravidelně obměňovat, jak finanční situace dovolí. Ideálem je osm let provozu, většinou ovšem vozidlo slouží, tak aby jeho provoz byl ekonomicky únosný, okolo deseti let. V případě Pražských služeb a značky Multicar se dá hovořit o tradičním partnerství, ve kterém po dobrých zkušenostech budeme rádi pokračovat,“ hodnotí dosavadní působení nosičů Multicar vedoucí provozně ekonomického odboru Pražských služeb Ing. František Hodan.
Ani v Pražských službách se v minulosti nevyhnuli experimentům a v průběhu devadesátých let minulého století vyzkoušeli několik alternativních řešení, která měla nosiče Multicar nahradit. Leč nestalo se tak. „Na trhu se objevuje mnoho výrobců, ale opravdovou konkurenci pro vozidla Multicar vidím možná jednu. Zkoušené varianty se nám v provozu neosvědčily a ke značce Multicar jsme se rádi vrátili. Poměr cena – výkon musí být optimální,“ zdůrazňuje František Hodan.

Novinkám se nebrání

I když spokojeni jsou v Pražských službách i se staršími osvědčenými modely nosičů Multicar, sáhli tentokrát po novém typu M31 C. „Novinek se rozhodně nebojíme, je třeba jít s dobou i za cenu rizika, že jde vlastně o zkoušku a každý stroj nově uvedený na trh může mít své mouchy a v začátcích může přinést určité problémy. Ale v tom se právě projeví síla značky. Prodejci a technici značky Multicar na naše případné připomínky rychle reagují a potíží se tak umíme společně rychle zbavit. Proto nemám vůbec obavy, že by vozidlo, které dnes přebíráme, nebylo funkční. A díky snadné výměně letních a zimních nástaveb se nemusí bát ani jeho posádka, že by měla nouzi o práci a nebyla vytížená,“ vysvětluje František Hodan.

Profesionální nosič nástaveb

Nový univerzální nosič Multicar M31 je k dispozici ve třech různých modelech. Díky modulární koncepci Multicar si lze vybrat z různých možností vybavení a funkcí pro splnění individuálních požadavků uživatele. Vozidlo se vyrábí v krátké nebo dlouhé verzi s pohonem 4x2 nebo 4x4, s kabinou pro dvoučlennou, nebo tříčlennou.
Silný tříokruhový univerzální hydraulický systém umožňuje souběžný provoz různých nástaveb pro různé typy náročných prací. K dispozici je také s vysokotlakou komfortní hydraulikou, kde lze tlak plynule nastavovat z pracovního místa v kabině. Pro dlouhý rozvor je k dispozici volitelně KVS systém pro snadnou montáž a demontáž nástaveb.
Moderní ergonomická kabina typu Space-Frame pro dvě až tři osoby zajistí zcela bezpečnou práci. Vnitřní prostor je o 4 cm širší, více prostoru má obsluha i na nohy. Panoramatické přední sklo s integrovaným filtrem na ochranu proti slunci poskytuje optimální výhled z kabiny. Díky velkým oknům, upravenému designu palubní desky a novému uspořádání stěračů a oken v dolní části dveří má řidič vše pod kontrolou. Na přední nástavby je o zhruba 50 cm lepší výhled. Ve standardu je výškově nastavitelný bezpečnostní pás, výškově stavitelný je i sloupek řízení a nechybí ani mechanicky vzduchem odpružené sedadlo řidiče. Ve standardní výbavě jsou pro denní svícení světla LED, vnitřní osvětlení, display s ukazatelem venkovní teploty a 13pinová zásuvka.
Sklápěč může být montovaný na koule příčníku nebo KVS systém pro dlouhý podvozek pro rychlou výměnu nástaveb. Rychloupínací systém SWV 500 s integrovaným zvedacím zařízením pro jednoduchou výměnu nástaveb může být ovládán jednočlennou obsluhou.
Vozidlo je vybaveno kotoučovými brzdami s vnitřním chlazením na čtyřech kolech a čtyřkanálovým systémem ABS.
Každý model vozidla M31 je dostupný i pro pravostranné řízení. Vznikají tak nové způsoby využití například v kombinaci se zametacími stroji a sekačkami. Možnost vystoupit z vozidla na pravé straně značně přispívá k bezpečnosti řidiče, především když vykonává práci, při které musí z vozidla často vystupovat (sběr odpadu, úklid příkopů atd.)
Kromě standardního sedadla spolujezdce může mít M31 i dvoumístné sedadlo. Tato varianta také obsahuje ergonomicky řešené ovládání všech hydraulických funkcí pomocí přepínačů integrovaných do loketní sklápěcí opěrky. Dvoumístné sedadlo není dostupné pro M31 s pravostranným řízením.

Popisek: Od září letošního roku přibyl nový model Multicar M31 C. Od zástupce dodavatele, společnosti Unikont Group Ing. Jaroslava Hroudy jej převzal vedoucí provozně ekonomického odboru Pražských služeb Ing. František Hodan (vpravo)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down