Přes náročné prostředí automobilového trhu a nejistoty v oblasti elektromobility uzavřela společnost Banner finanční rok 2024/25 úspěšně. S navýšením odbytu na 4,2 miliony jednotek (+ 200 000) a nárůstem obratu na 312 milionů eur (+ 10 milionů) pokračuje v růstu. Díky investicím ve výši 25 milionů eur za poslední tři roky, stabilnímu exportnímu podílu 95 % a týmu 760 zaměstnanců napříč Evropou je pozitivní vývoj zřejmý.
Data dokazují, že se společnost dokáže prosadit i v době plné výzev. S přibývající elektrifikací vozidel a probíhajícími strukturálními změnami se potvrzuje, že olověné baterie si stále udržují svoji relevanci – ať už jako startovací, záložní nebo pro specifická energetická řešení.
Poptávka po olověných bateriích se nemění
V Evropě se bude trh s olověnými bateriemi stabilně vyvíjet i v nadcházejících letech. Zatímco klesající výrobní čísla v oblasti OEM (Original Equipment Manufacturer) nových vozidel vedou k mírnému poklesu poptávky, posouvá se trh zřetelně směrem k AFM (Automotive Aftermarket).
Důvodem je kromě jiného i rostoucí průměrné stáří vozidel, které v současné době v Evropě vzrostlo téměř o dva roky. Tento trend se pozitivně projevil na potřebě náhradních dílů, protože starší vozidla potřebují nové baterie častěji. A kromě toho ani moderní elektromobily se nemohou vzdát olověných baterií. Více než 90 % veškerých elektromobilů je v tuto chvíli na základě osvědčené a ekologické olověné technologie vybaveno 12V baterií pro napájení palubní sítě.
Jejich odolnost, recyklovatelnost a hospodárnost z nich i nadále činí první volbu pro řadu aplikací v elektrických systémech. Evropský trh tak i na poli měnící se mobility zůstává spolehlivou základnou pro olověnou technologii – obzvlášť na rostoucím aftermarketovém trhu.
Foto © Banner
Celý příspěvek vyšel v Komunální technice 7/2025*