Z výrobní linky závodu Mercedes-Benz v Mannheimu sjel miliontý těžký motor (označení HDEP – Heavy Duty Engine Platform). Oblast použití této generace těžkých motorů se vztahuje na všechna konvenční nákladní vozidla od společnosti Daimler Truck i na autobusy.
Andreas Moch, vedoucí závodu v továrně Mercedes-Benz v Mannheimu: „Náš motor HDEP znamená efektivitu a spolehlivost. Každý z našich motorů je důkazem naší technické odbornosti a vášně. Nedávno dosažené výročí počtu jednotek je působivým úspěchem a představuje naše základní hodnoty ve výrobě: inovace, kvalita a týmový duch.
S rozsahem zdvihového objemu od 10,7 l do 15,6 l a úrovněmi výkonu od 240 kW do 460 kW (od 326 do 626 k) nezůstane téměř žádné přání zákazníka nesplněno. Všechny vysoce výkonné pohony těží z neustálého vývoje: například nejnovější generace OM471 byla představena v roce 2022. Důraz byl kladen na vnitřní inovace motoru, jako je optimalizace geometrie pístu, konstrukce vstřikovací trysky a parametrů hlavy válců relevantních pro výměnu plynů.
Jednou z nejdůležitějších pák pro zvýšení účinnosti paliva u moderních naftových spalovacích motorů je optimalizované přeplňování turbodmychadlem. S třetí generací OM 471 představil Mercedes-Benz Trucks dvě nová turbodmychadla vyvinutá a vyráběná ve vlastní výrobě, která jsou přesně přizpůsobena různorodým potřebám zákazníků. Těžištěm varianty s optimalizovanou spotřebou je dosažení co nejnižší spotřeby paliva – je předurčena pro použití v dálkové dopravě s motorem do 350 kW (476 k).
Druhá varianta turbodmychadla je navržena pro vysoký výkon i vysokou brzdnou sílu motoru a je ideální pro použití v segmentu těžkého provozu a stavebnictví s motory do 390 kW (530 k). Pro nižší a střední výkonové stupně OM 471 je maximální úspora paliva ve srovnání s předchozí generací až čtyři procenta a pro vyšší výkonové stupně až 3,5 procenta. Díky nižší spotřebě se snižují nejen provozní náklady, ale také emise CO2.
Těžká užitková vozidla, jako je Mercedes-Benz Actros, Freightliner Cascadia nebo Super Great od Fuso, stejně jako dálkové a meziměstské autobusy Mercedes-Benz a Setra jsou poháněny robustními a odolnými agregáty. To dokazuje, že vysoce výkonný motor je skutečným globálním hráčem.*